27 شهريور 1396 - 10:23
مدیرعامل بانک خاورمیانه خبر داد؛

تاسیس شعبه بانک خاورمیانه در مونیخ تا پایان سال ۲۰۱۷

مدیرعامل بانک خاورمیانه گفت: تاسیس شعبه بانک خاورمیانه در مونیخ آلمان مراحل نهایی خود را طی می‌کند و امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری میلادی افتتاح شود.
کد خبر : ۷۵۰۱۵
پرویز عقیلی کرمانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پرویز عقیلی کرمانی صبح امروز (دوشنبه) در نشست الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی که با حضور "ینس روئنیرگ" حسابرس بانک مرکزی اروپا و مسئول بازار ایران در موسسه PwC و حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس واوراق بهادار  برگزار شد، گفت: تاسیس شعبه بانک خاورمیانه در مونیخ آلمان مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
وی افزود: بانک مرکزی آلمان تاییدیه نهایی برای تاسیس این شعبه را داده است و ما منتظر هستیم تا شرکت بیمه سپرده‌های آلمان نیز تاییدیه لازم را برای این کار بدهد.
مدیرعامل بانک خاورمیانه ابراز امیدواری کرد که شعبه بانک خاورمیانه در مونیخ تا قبل از پایان سال جاری میلادی افتتاح شود.


پیشتر سیدحسین سلیمی عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه به ایبِنا گفته بود که این بانک امیدوار است این شعبه تا پایان ماه سپتامبر (هشتم مهر) در مونیخ افتتاح شود.


عقیلی کرمانی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالی درباره کاهش نرخ سود تسهیلات گفت: نمی توان نرخ بهره را به شکل دستوری پایین آورد زیرا در آن صورت تورم به طور لجام گسیخته افزایش خواهد یافت.


وی با بیان اینکه برای کاهش نرخ سود تسهیلات باید براساس برنامه ای اصولی جلو رفت، افزود: جایگزین برای سپرده گذاری در بانک ها، بازار سرمایه و اوراق بدهی است.


مدیرعامل بانک خاورمیانه اظهار داشت: وقتی نرخ سود سپرده ۱۵ درصد باشد و نرخ سود اوراق ۱۸ درصد، در نتیجه شرکت های بزرگ به سمت خرید اوراق بدهی می روند و این موضوع باعث می شود سپرده های بلندمدت بانکی به جاری تبدیل شود و لذا به کاهش قیمت تمام شده پول در نظام بانکی کمک می کند.
عقیلی کرمانی تصریح کرد که برای کاهش نرخ سود تسهیلات، باید به مکانیزم عرضه و تقاضا توجه داشت و این موضوع نیاز به زمان دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها