29 شهريور 1396 - 11:15
سیف اعلام کرد؛

۶ میلیون میلیارد ریال ارزش ۱۲۰ میلیون چک مبادلاتی

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که سالانه ۱۲۰ میلیون چک عادی در مبادلات روزانه مردم رد و بدل می‌شود که ارزش آن بیش از ۶ میلیون میلیارد ریال است.
کد خبر : ۷۵۱۳۵
ولی اله سیف

به گزارش ایبِنا، ولی الله سیف با اشاره به رونمایی از سامانه صیاد که شب گذشته و در حاشیه جلسه شورای پول و اعتبار انجام شد، گفت: موضوع چک و ساماندهی وضع نابسامان و رفع آن در ۲ مرحله و با ۲ سامانه چکاوک و صیاد توسط همکارانم در بانک مرکزی برنامه ریزی و پوشش کشوری پیدا کرد.


وی افزود: ابتدا رفع مشکلات موجود در چک و سیستمی شدن صدور و استفاده از آن مورد توجه و تدبیر قرار گرفت؛ پس از موفقیت سامانه چکاوک که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت، سامانه صیاد از ابتدای مرحله درخواست دسته چک تا مرحله نقد شدن آن را تحت سیطره نظارت خود قرار داده و مشکلات موجود را رفع خواهد کرد.


رئیس شورای پول و اعتبار ادامه داد: در حال حاضر سالانه ۱۲۰ میلیون چک عادی در مبادلات روزانه مردم رد و بدل می شود که ارزش آن بیش از ۶ میلیون میلیارد ریال است.


وی ادامه داد: با استقرار سامانه صیاد و رفع مشکلات فعلی آن، امیدواریم آبرو و اعتبار به چک بازگردد و با اقبال بهتر و بیشتر مردم شاهد افزایش استفاده و بکارگیری بیشتر مردم از این ابزار در مبادلات و رونق کسب و کار باشیم.


همچنین ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز درباره سامانه صیاد گفت: یکی از ویژگی های اصلی سامانه صیاد استاندارد کردن ابعاد، اندازه، محل جای گیری و اقلام اطلاعاتی روی بدنه چک است.


وی افزود: همچنین فاکتورهای امنیتی که اصالت یک برگه چک را برای گیرنده آن یا واحد بانکی پذیرنده احراز می کند از دیگر ویژگی های دسته چک های صیاد است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها