روسیه بزرگ ترین کشتی یخ شکن اتمی جهان را به آب انداخت

روسیه بزرگ ترین و قدرتمندترین کشتی یخ شکن اتمی جهان را برای حضور پر رنگ تر در آب های قطب شمال به آب انداخت.
کد خبر : ۷۵۲۳۱
کشتی هسته ای روسی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، روسیه موفق شد اولین کشتی یخ شکن اتمی جهان را با نام سیبری برای حضور پر رنگ تر در منطقه قطب شمال و دریاهای اطراف آن در مرکز کشتی سازی بالتیک در شهر سنت پترزبورگ این کشور به آب بیاندازد.


در همین حال این کشتی اتمی یکی از سه کشتی یخ شکن هسته ای روسیه است که قرار است عنوان بزرگ ترین و نیرومندترین کشتی یخ شکن اتمی دنیا را از آن خود کند.  


عملیات ساخت سیبری در سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز و بمنظور انتقال محموله از طریق مسیر دریای شمال طراحی شده است و طبق برنامه در سال ۲۰۲۰ میلادی آماده بهره برداری است. همچنین قرار است که سومین کشتی از این نوع در سال ۲۰۲۱ میلادی تحویل شرکت سفارش دهنده شود.


برزگ ترین کشتی یخ شکن اتمی دنیا به وزن ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن، به طول ۱۷۳.۳ متر و عرض آن ۳۴ متر است و ۷۵ خدمه دارد.


طراحی آبخور سیبری به گونه ای است که این امکان را برای آن بمنظور انجام عملیات در آب های عمیق و رودخانه های قطبی مهیا می کند. این کشتی دارای ۲ راکتور هسته ای با ظرفیت تولید برق ۱۷۵ مگاوات است.


سیبری می تواند لایه های یخ به قطر ۳ متر را بشکند و راه را برای کشتی های حامل گاز ال ان جی باز کند تا روسیه این محموله را به مشتریان آسیایی خود تحویل دهد؛ ضمن اینکه در انجام ماموریت های امداد هم از سیبری می توان استفاده کرد.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر