01 مهر 1396 - 12:23

۶ وزیر به کمیسیون‌های مجلس می‌روند/ بررسی معوقات و اصلاح قانون چک

دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری اعلام شد که بر اساس آن شش وزیر در کمیسیون‌های تخصصی حضور یافته و معوقات بانکی و اصلاح قانون چک نیز بررسی می‌شود.
کد خبر : ۷۵۲۴۴
مجلس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روز یکشنبه دوم مهرماه هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برای بررسی گزارش تهیه شده درباره معوقات بانکی تشکیل جلسه می دهد.


همچنین روز سه شنبه ۱۴ تا ۱۶ هیات رئیسه این کمیسیون برای بررسی گزارش تهیه شده درباره پیگیری گزارش کمیسیون انرژی درباره «آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر» نشستی را برگزار می کند.


براساس برنامه اعلام شده، کارگروه اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در روز دوشنبه سوم مهرماه و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ واگذاری شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو توسط سازمان خصوصی سازی را بررسی خواهد کرد.


همچنین در همین روز کارگروه محیط کسب و کار مجلس مواد ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ نحوه اجرای «قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار» مصوب اول اسفند ۱۳۹۰ با حضور نمایندگان وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ دادگستری، نیرو و نفت و همچنین نمایندگان دیوان محاسبات کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، اتاق بازرگانی ایران، اتاق تعاون، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مرکز پژوهش های مجلس بررسی می شود.


کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در روز دوشنبه جمع بندی نهایی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را با حضور دستگاه های ذیربط خواهد داشت.


اما در روز یکشنبه دوم مهرماه بررسی لایحه بخشی از ساختار دولت (تعیین تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت) و طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه و همچنین بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی در کمیسیون اجتماعی مجلس انجام می شود.


روز دوشنبه نیز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون اجتماعی حاضر خواهد شد.


در روز دوم مهرماه، اعضای هیات رئیسه هیات تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها(مربوط به اعضای هیات مذکور) در کمیسیون اقتصادی مجلس انتخاب می شوند.


حضور وزرای اطلاعات، کار و کشور در کمیسیون اقتصادی


روز دوشنبه سوم مهرماه نیز وزرای اطلاعات، کشور و کار برای پاسخگویی به سوالات محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و همچنین سایر نمایندگان این کمیسیون در مجلس حاضر می شوند.


روز سه شنبه چهارم مهرماه نیز جلسه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی در کمیسیون اقتصادی برگزار می شود و درباره طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور رای گیری خواهد شد.


در همین روز آخرین وضعیت موسسات مالی و اعتباری با حضور مسئولان ذیربط در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. روز یکشنبه دوم مهرماه نیز کارگروه روابط خارجی این کمیسیون لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت ایران و عراق را بررسی خواهد کرد.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز روز سه شنبه گزارشی را درباره حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، سدها و ... به اعضای کمیسیون انرژی مجلس ارائه خواهد کرد.


روز یکشنبه دوم مهرماه نیز کمیته نفت و فرآورده های نفتی این کمیسیون وضعیت جایگاه های عرضه بنزین واگذار شده به بخش خصوصی را با حضور مدیران وزارت نفت، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس، سازمان خصوصی سازی و نماینده کارگران بررسی خواهد کرد.


بررسی عملکرد صندوق توسعه ملی با حضور هیات عامل و هیات نظارت


کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نیز روز یکشنبه دوم مهرماه عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۵ و شش ماهه نخست سال جاری صندوق توسعه ملی را با حضور هیات عامل و هیات نظارت این صندوق بررسی خواهد کرد.


روز سه شنبه نیز در این کمیسیون عملکرد منابع و مصارف شش ماهه سال ۱۳۹۶ تبصره ۱۴ قانون بودجه مربوط به هدفمندی یارانه ها بررسی خواهد شد.


بررسی لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در روز یکشنبه دوم مهرماه در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بررسی خواهد شد.


مدیرعامل و هیات مدیره بانک صنعت و معدن نیز روز سه شنبه چهارم مهرماه به اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش خواهند داد.


روز سه شنبه مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده (فرعی ۴۶۰) با حضور معاونین ذیربط وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور، کارشناسان ذیربط مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات در کمیته عمرانی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد.  همچنین در این روز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای بررسی جایگاه کشور در ترانزیت منطقه ای و بین المللی، هدف گذاری، برنامه ها و عملکرد دولت در این بخش در کمیسیون عمران مجلس حضور می یابد.


پیش نویس اصلاح قانون چک نیز روز چهارشنبه پنجم مهرماه در کارگروه حقوق خصوصی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر