ایبِنا بررسی کرد:

اعلام بیشترین و کمترین بازدهی بیمه‌های بورسی در ۶ ماهه نخست امسال

بررسی بازدهی سهام ۲۳ شرکت بیمه‌ای بورسی در ۶ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که بیمه سامان بیشترین و بیمه آرمان کمترین بازدهی را داشته‌اند.
کد خبر : ۷۵۲۹۴
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی بازدهی ۵۷۸ شرکت بورسی و فرابورسی که در نیمه اول سال توسط شرکت پردازش اطلاعات مبنا انجام شده نشان می دهد دو سهم با بازدهی ۱۳۳۹ و ۶۳۲ درصدی، بیشترین بازدهی را در بین تمامی شرکت ها داشته اند.


براساس این گزارش، از بین تمامی شرکت ها، شرکت پرمیت (سپرمی) با ۱۳۳۹ درصد بازدهی و اشتاد ایران (تشتاد) با ۶۳۲.۵ درصد بیشترین بازدهی را در ۶ ماهه نخست سال جاری داشته اند. صنعت خرده فروشی با میانگین بازدهی ۷۲.۹ درصد و قند و شکر ورامین با میانگین بازدهی ۶۷.۵ درصد در مکان های بعدی قرار دارند.


کمترین بازدهی در سال جاری نیز متعلق به شرکت اعتباری توسعه(توسعه) با منفی ۴۴.۷ درصد و بیمه آرمان (آرمان) با ۴۳.۹ درصد بوده است.


بعد از این دو شرکت، صنعت استخراج نفت، گاز جز اکتشاف با میانگین بازدهی منفی ۲۸ درصد و استخراج سایر معادن با میانگین بازدهی منفی ۲۱ درصد در مکان های بعدی قرار دارند.


بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم، سود سالانه و افزایش سرمایه به دست می آید.





براساس این گزارش، شرکت های بیمه سامان، رازی و تجارت نو به ترتیب  به عنوان پر بازده ترین شرکت های بورسی در ردیف بیمه و بازنشستگی بوده اند.


همچنین شرکت های بیمه آرمان، میهن و حافظ نیز به ترتیب عنوان کم بازده ترین شرکت های بورسی را در ردیف بیمه و بازنشستگی از آن خود کرده اند.


براساس اطلاعات منتشر شده بیمه سامان که سهام آن با آخرین قیمت ۳۹۰۰ ریال داد و ستد می شود، در طول ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۱.۶۸ درصد بازدهی داشته است. بعد از این شرکت، بیمه رازی با آخرین قیمت ۱۵۳۹ ریال در مدت مشابه ۴۷.۵۵ درصد و بیمه تجارت نو با آخرین قیمت ۶۴۲ ریال، ۲۴.۵۲ درصد بازدهی داشته اند.





پایین ترین بازدهی را نیز بر این اساس شرکت بیمه آرمان داشته که در ۶ ماهه نخست سال جاری منفی ۴۳.۹۴ درصد بازدهی داشته است. آخرین قیمت سهام این شرکت نیز ۱۰۰۳ ریال بوده است.


شرکت های بیمه میهن و حافظ نیز در مدت مشابه به ترتیب با قیمت های ۹۹۱ و ۳۳۲۹ ریال، منفی ۳۸.۰۶ و منفی ۲۵.۲۷ درصد بازدهی داشته اند.


برچسب ها: بورس بیمه بازدهی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها