تصویب کلیات طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور موافقت کردند.
کد خبر : ۷۵۳۰۳
مجلس

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ مهرماه) با کلیات طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای کشور موافقت کردند.


این طرح در ابتدا از سوی مجلس به دلیل عدم کسب آراء ماخوذه رد شده بود اما پس از اخطار نادر قاضی پور و موافقت علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با این اخطار طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به تصویب رسید.


نادر قاضی پور در اخطار خود خطاب به علی مطهری گفت: در زمان بررسی طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد از آنجا که شما به جای رئیس مجلس نشستید، صندلی شما برای اخذ رأی و عدم حضور قرمز نشده بود لذا اگر عدم حضور شما در صندلی تان نشان داده می شد با یک رأی، طرح رأی می آورد.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس مجلس در زمان بررسی این طرح اعلام کرد که طرح مذکور دو سوم رأی نیاز ندارد، افزود: این طرح با اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه مغایرتی ندارد لذا این طرح باید در شورای هیات رئیسه مطرح شود تا حقی از مردم ضایع نشود و هر تصمیمی که توسط هیات رئیسه اتخاذ شد نمایندگان تابع آن هستند.


علی مطهری در پاسخ به تذکر قاضی پور گفت: از آنجائی که این طرح ۵۰ درصد رأی آورده و از ۲۳۹ نماینده حاضر ۱۲۰ رای موافق آورده (بیش از ۵۰ درصد)، این طرح مصوب تلقی می شود و ملاحظات قانون اساسی و برنامه برای بررسی جزئیات در نظر گرفته می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها