در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا کاهش یافت/ پیروزی مرکل یورو را سرافکنده کرد

شاخص بورس کشورهای آسیایی به دلیل نگرانی از وضعیت اقتصادی چین با کاهش روبرو شد؛ ضمن اینکه پیروزی «آنگلا مرکل» در انتخابات صدر اعظمی ارزش یورو را پایین آورد.
کد خبر : ۷۵۳۳۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز دوشنبه به دلیل نگرانی از اقتصاد چین با روند نزولی روبرو شد؛ ضمن اینکه ارزش یورو هم بعداز پیروزی «آنگلا مرکل» در چهارمین دوره صدر اعظمی آلمان و شکل گرفتن یکسری تنش های سیاسی در این کشور مبنی بر مشکلات «مرکل» برای تشکیل ائتلاف، با کاهش روبرو شد.


در همین حال انتظار می رود بورس «فوتسی» لندن با یک دهم درصد کاهش، بورس «دی ای ایکس» آلمان با کمی تغییر و بورس «سی ای سی» فرانسه هم با ۲ دهم درصد تنزل شروع بکار کنند.


همچنین میانگین شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۶ دهم درصد افت نشان می دهد. در هنگ کنگ بورس «هنگ سنگ» یک درصد و بورس «شانگهای» چین ۴ دهم درصد از ارزش خود را از دست دادند.


بورس «کاسپی» کره جنوبی ۴ دهم درصد اوفت شاخص داشت؛ در حالیکه بورس «نیکی» ژاپن ۵ دهم درصد افزایش نشان داد.


در بازار ارز هر یورو با ۲ دهم درصد کاهش به ۱.۱۹۳۳ دلار رسید. هر ین ژاپن هم با ۲ دهم درصد تنزل به ۱۱۲.۲۳ دلار رسید. همچنین «کیوی» واحد پول نیوزیلند که بعنوان یازدهمین ارز پر داد و ستد در جهان است با یک درصد کاهش روبرو شد و به ۰.۷۲۶۴ دلار رسید.


همچنین شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با یک دهم درصد رشد به ۹۲.۲۵۷ واحد رسید. هر اونس طلای جهانی هم با ۴ دهم درصد کاهش به یکهزار و ۲۹۲ دلار و ۳۲ سنت رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر