03 مهر 1396 - 10:47

گسترش مناسبات بخش تعاون ایران و آفریقای جنوبی

سفیر آفریقای جنوبی و رییس اتاق تعاون ایران به منظور گسترش تعاملات اقتصادی دو کشور در بخش تعاون دیدرا و گفتگو کردند.
کد خبر : ۷۵۳۴۵
.

به گزارش ایبِنا، ویلیام مکس فلمن وایتد سفیر آفریقای جنوبی با بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران در راستای رشد و گسترش تعاملات اقتصادی در بخش تعاون دیدار کردند. بهمن عبداللهی ضمن خیر مقدم به سفیر آفریقای جنوبی با معرفی توانمندی های بخش تعاون در ایران، گفت: سیاست اقتصادی ایران با توجه به برنامه های اقتصادی بر این است که ۲۵ درصد از بخش های مختلف اقتصادی توسط بخش تعاون مدیریت شود.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقتصاد تعاون مورد تائید است مسئولین کشور بر این اعتقاد دارند که بخش تعاون باید در سال های پیش رو به این میزان دست پیدا کنند. عبداللهی گفت: تعاون در کشور ما قدمتی قریب به ۱۰۰ سال دارد و از این جهت دارای تجربیات زیادی بوده و آمادگی انتقال این تجربیات به آفریقای جنوبی وجود دارد.


رییس اتاق تعاون به توانمندی بخش تعاون در بخش های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: ما می توانیم در بخش های مختلف اقتصادی نظیر کشاورزی و محصولات کشاورزی، تولیدات دامی، محصولات باغی و ... همچنین بخش ساختمان سازی با توجه به بهره گیری آفریقای جنوبی از تکنولوژی روز ساختمان سازی، همکاری داشته باشیم.


وی افزود: در بخش تولیدات صنعتی و تولید قطعات مختلف صنعتی ظرفیت های قابل توجهی در بخش تعاون است؛ همچنین در بخش تولید و صید آبزیان که بالغ بر ۴۰ درصد توسط تعاونی ها صورت می گیرد، زمینه مناسب همکاری وجود دارد.


رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به گزینه سرمایه گذاری، اظهارداشت: در بخش کشاورزی و تولیدات دامی، سرمایه گذاران علاقمند می توانند در زمینه صنایع تبدیلی ورود کنند و ما علاقمند به همکاری هستیم.


وی ادامه داد: دولت در جذب سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی امکانات و تسهیلات خوبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد و فرصت مناسبی برای استفاده سرمایه گذاران آفریقای جنوبی محسوب می شود.


عبداللهی با دعوت از مسئولین بخش تعاون آفریقای جنوبی برای بازدید و آشنایی با بخش تعاون، برای حضور هیاتی تجاری از بخش های مختلف تعاون برای بررسی فرصت های همکاری در آفریقای جنوبی اعلام آمادگی کرد.


رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه، علاقمند به کار اجرایی و عملیاتی هستیم، اظهارداشت: برگزاری نمایشگاهی از توانمندی های بخش تعاون در آفریقای جنوبی و نظیر آن در ایران می تواند پیشنهاد مناسبی برای برداشتن گام اول در جهت آشنایی بیشتر با توانمندی های بخش تعاون در دو کشور باشد.


وی در بخش دیگری از این دیدار خاطر نشان کرد: اتاق تعاون ایران این آمادگی را دارد که علاوه بر بخش تعاون آفریقای جنوبی با بخش خصوصی این کشور نیز وارد تعاملات اقتصادی شود و از گسترش تعاملات اقتصادی با اولویت بخش تعاون با سایر بخش ها نیز استقبال می کنیم.


رییس پارلمان بخش تعاون در ادامه به حضور اتاق تعاون ایران در شورای جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری ها در این کشور در این شورا بررسی می شود، تلاش می کنیم که این سرمایه گذاری تسهیل شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر