برای پایان شهریورماه ۹۶:

نسبت P/E و ارزش بازار ناشران بورس تهران منتشر شد

متوسط نسبت قیمت بر درآمد ناشران بورس تهران (P / E) در پایان شهریور به ۶.۹۵ مرتبه رسید.
کد خبر : ۷۵۳۶۶
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش ایبِنا؛ بورس تهران اعلام کرد:‌ ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان شهریورماه به بیش از ۳۳۹ هزار میلیارد تومان بالغ شد.


آخرین وضعیت ارزش بازار ناشران بورسی


شایان ذکر است از میان ۳۲۷ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۴۹۰۰۰ میلیارد ریال، و فولاد مبارکه اصفهان با ۱۵۲۶۲۵ میلیارد ریال، ارتباطات سیار ایران با ۱۵۱۰۶۶ میلیارد ریال اختصاص یافته است.


همچنین شرکت های مخابرات ایران، ملی صنایع مس ایران، سنگ آهن گل گهر، سرمایه گذاری غدیر،   گسترش نفت و گاز پارسیان، و پترشیمی جم و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ترتیب با ۱۲۰۱۲۰ میلیارد ریال، ۱۰۴۵۵۰ میلیارد ریال، ۸۶۸۲۰ میلیارد ریال، ۸۱۰۰۰ میلیارد ریال، ۷۸۲۴۶ میلیارد ریال، ۷۷۷۹۸ میلیارد ریال و ۷۵۷۷۷ میلیارد ریال رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.


از سویی دیگر شرکت های آلومراد، ماشین سازی نیرو محرکه، پارس سرام، نوش مازندران، درخشان تهران، صنایع جوشکاب یزد، صنایع شیمیایی سینا، تولیدی لنت ترمز ایران، پارس پامچال، تولیدی گرانیت بهسرام، دوده صنعتی پارس  و لامیران به ترتیب درانتهای این جدول قرار دارند.


آخرین وضعیت P/E ناشران بورسی


لازم به ذکر است بین شرکت هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می شوند، ۸۲ شرکت دارای P/E  بیش از ۲۰ مرتبه هستند.


همچنین ۶۶ شرکت دارای P/E بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۶۰ شرکت دارای P/E  کوچکتر از ۱۰ است این درحالی است که ۱۹ شرکت با پیش بینی زیان، P/E  منفی دارند.


آخرین وضعیت قیمت پایانی هر سهم


قیمت به ازای هر سهم برای ۳۵ شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ ریال است. قیمت هر سهم  ۱۳۵ شرکت  نیز بین  ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال است. ۱۳۵ شرکت هم با قیمتی مابین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال در تابلوی بورس مشاهده می شود و قیمت سهم ۲۲ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰۰ ریال داد و ستد می‌شود.


برچسب ها: بورس ناشران بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر