بدهی کارت های اعتباری بریتانیایی ها از مرز ۲۰۰ میلیارد پوند گذشت

بانک انگلیس اعلام کرد، بدهی اعتباری بریتانیایی ها از مرز ۲۰۰ میلیارد پوند عبور کرد که این موضوع بدون شک بر روی اقتصاد این منطقه تاثیر منفی می گذارد.
کد خبر : ۷۵۳۸۰
کارت اعتباری

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تلگراف، بانک انگلیس طی گزارشی اعلام کرد، بدهی اعتباری بریتانیایی ها روبه افزایش است و از مرز ۲۰۰ میلیارد پوند هم گذشت که این موضوع به سرمایه بزرگ ترین بانک های بریتانیا آسیب وارد می کند؛ ضمن اینکه رشد اقتصادی این منطقه را تنزل خواهد داد.


همچنین «کمیته سیاست مالی» بانک انگلیس، افزایش سرسام آور میزان بدهی کارت های اعتباری بریتانیایی ها را به «جیب ریسک» تشبیه کرده است. در همین حال «مارک کارنی» رئیس بانک انگلیس گفت: عدم توانایی بریتانیایی ها بدون شک برای اقتصاد این منطقه هزینه بر خواهد.





البته در گزارش دیگری که دیروز توسط بانک انگلیس منتشر شد، به این نکته اشاره شده بود که قصور در پرداخت بدهی کارت های اعتباری، ۳۰ میلیارد پوند ضرر به بانک مرکزی این کشور وارد می کند.

بر همین اساس سهام برخی از بانک های سرشناس بریتانیا به دنبال هشدار بانک انگلیس  از قبیل «لیودز» و «بارکلیز» بیش از یک واحد کاهش پیدا کرده است.


بر پایه این گزارش در پایان ماه جولای، مجموع وام های شخصی بریتانیایی ها که از آن بعنوان «بدهی بد» یعنی عدم توانایی در پرداخت آن یاد می شود، رقم ۲۰۱.۵ میلیارد پوند اعلام شد که بیشترین میزان از سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد است.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها