سیگنال‌های مثبت در بازار سرمایه/فاینانس‌های جدید خارجی در راه است

کارشناس ارشد بورس جذب منابع مالی خارجی و فاینانس‌ها را حاوی پیام مثبتی برای کل اقتصاد ایران از جمله بازار سرمایه دانست.
کد خبر : ۷۵۳۹۷
بورس و بانک

به گزارش ایبِنا، محمدعلی احمدزاده اصل در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه اثرات فاینانس‎های خارجی بر بازار سرمایه مثبت خواهد بود، گفت: فاینانس‎های خارجی که مورد توجه قرار گرفته و احتمال می‎دهیم رو به افزایش هم باشد می‏ تواند اثرات مهمی بر بازار سرمایه داشته باشد.


این کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت: یکی از نیازهای مهم شرکت‎های بورسی و غیر بورسی کشور دسترسی به تأمین مالی مناسب برای اجرای پروژه‎های مختلف یا تکمیل کارهایی نیمه‌تمامشان است و قاعدتاً فاینانس‎های خارجی می ‏تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.


وی با اشاره به نیاز شرکت‎ها به در اختیار گرفتن فناوری‌های روز و ارتقای کیفیت تولیداتشان می‎افزاید: این منابع مالی جدید می ‏تواند در این زمینه هم به کمک صنایع کشورمان بیاید. به‌ هر حال قاعدتاً با تزریق این منابع مالی به‌ طور کلی شاهد تحرک مهمی در بخش‎های مهم اقتصادی کشور خواهیم بود که نتیجه آن را در بازار سرمایه هم مشاهده خواهیم کرد.


احمدزاده اصل با بیان اینکه بانک‎های اروپایی حساسیت‎های ویژه‏ ای روی انضباط مالی دارند، افزود: به همین دلیل شرکت‎هایی که می‏ خواهند از این منابع مالی استفاده کنند باید صورت‏ های مالی شفاف و دقیق ارائه کنند که از این‌ جهت هم می‎توان منتظر اثرات مثبت وارد شدن این منابع مالی خارجی بر شفافیت بیشتر در بازار سرمایه بود.


این کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه قاعدتاً تزریق این منابع مالی جدید باعث افزایش تحرک در بخش‎های واقعی اقتصاد می‎شود، گفت: از این منظر می‏ توان گفت شرکت‎های بزرگ و کوچک در بازار سرمایه هم از اثرات مثبت این تحول اقتصادی بهره ‏مند خواهند شد و شاهد رونق بیشتر در عرصه اقتصاد خواهیم بود.


احمدزاده اصل با اشاره به اینکه پیش‎تر مقامات کشورمان از جمله شخص رییس جمهور بر لزوم جذب سرمایه‎گذاری خارجی برای دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و مطلوب تأکید کرده‎اند، افزود: فاینانس‏ یکی از راهکارهای جذب سرمایه خارجی است. با توجه به اجماعی که میان کشورهای اروپایی در مورد برجام وجود دارد به نظر می ‏رسد در آینده نزدیک شاهد تحرکات بیشتر در عرصه جذب سرمایه‎گذاری خارجی خواهیم بود و این پیام مثبتی به‌ کل اقتصاد کشورمان از جمله به بازار سرمایه می‏ دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها