05 مهر 1396 - 09:48
گزارش عملکرد هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد؛

برداشت یارانه ای از خزانه به دلیل مشکلات دستگاه ها

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق گزارش‌های واصله، دستگاه‌ها به‌ دلایلی نتوانسته‌اند مبلغ تعیین شده را به‌ حساب هدفمندی یارانه‌ها واریز کنند.
کد خبر : ۷۵۴۵۲
یارانه

به گزارش ایبِنا، محمدمهدی مفتح با اشاره به بررسی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره عملکرد منابع و مصارف شش‌ماهه سال جاری تبصره ۱۴ قانون بودجه در رابطه با موضوع هدفمندی یارانه‌ها بود، گفت: این موضوع به‌ صورت مفصل با حضور افرادی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی شد.


مفتح با تاکید بر اینکه برای هدفمندی یارانه‌ها چند منبع وجود دارد که منابع هدفمندی یارانه‌ها را تامین می‌کند، به خبرگزاری خانه ملت گفت: یکی از آنها برداشت از خزانه است. در قانون بودجه پیش‌بینی شده تا از خزانه به‌ منظور تامین منابع هدفمندی یارانه‌ها ۱۱ هزار میلیارد تومان برداشت شود.


وی ادامه داد: گزارش‌های دریافتی نشان می‌داد که ممکن است تا پایان سال رقم برداشتی بیشتر شود زیرا دستگاه‌هایی تامین کننده دیگر برای تامین منابع مورد نیاز هدفمندی یارانه‌ها دچار مشکل شده‌اند.


سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون این موضوع ثابت شد که دستگاه‌ها به‌ دلایل داخلی خود نتوانسته‌اند مبلغ تعیین شده را به‌ حساب هدفمندی یارانه‌ها واریز کنند، تصریح کرد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌ همین دلیل مجبور به استفاده و برداشت بیشتر از خزانه کل کشور شده است.


مفتح با تاکید بر اینکه؛ این موضوع تذکر داده شد تا این افزایش برداشت تا پایان سال جبران شود به نحوی که از بودجه تخطی صورت نگیرد، گفت: دستگاه‌های تامین کننده منابع هدفمندی یارانه‌ها به‌ تکالیف خود در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها