05 مهر 1396 - 10:50

امحاء‌ کالای قاچاق در ۴ استان/ ۸۱ تُن موز و آناناس دفن شد

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از انهدام کالاها و میوه ضبطی در هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان و شیراز خبر داد.
کد خبر : ۷۵۴۵۹
قاچاق

به گزارش ایبِنا، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۶۰  میلیون ریال کالای قاچاق توسط مدیریت اموال تملیکی استان های هرمزگان، آذربایجان غربی و اصفهان به صورت جداگانه منهدم شد.


در این گزارش آمده است: کالاهای انهدامی حدود ۴۷ تن بوده که به تفکیک ۱۸ تن سیگار به ارزش ۳ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال در هرمزگان، ۱۶ تن اقلام سلامت محور و آرایشی و بهداشتی به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط اموال تملیکی آذربایجان غربی و ۱۳ تن انواع کمپوت و کنسرو، مواد نیروزا و آرایشی و بهداشتی در استان اصفهان منهدم شده است.


هدف این قبیل انهدام ها که توسط سازمان اموال تملیکی انجام می پذیرد، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق بی کیفیت و فاقد استاندارد به بازارهای مصرف داخلی و همچنین کمک به رونق تولید ملی است.


انهدام ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شیراز


همچنین امان ا... نامداری؛ سرپرست مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان فارس نیز از امحاء بیش از ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد.


وی در ادامه افزود: این مقدار کالا به وزن بیش از ۱۰۰ تن، شامل لوازم آرایشی بهداشتی، مواد خوراکی و آشامیدنی و انواع میوه بوده که در راستای حفظ سلامت جامعه و مصرف کنندگان با حضور نمایندگانی از سازمان های ذیصلاح منهدم شد.


انهدام ۸۱  تن آناناس و موز ضبطی در هرمزگان


مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان نیز در خبر دیگری اعلام کرد: ۸۱ تن آناناس و موز ضبطی در راستای حفظ سلامت جامعه توسط این مدیریت در محل دفن زباله های بندرعباس امحاء شد.


طبق گزارش حاصله میوه های مذکور ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال داشته که به دلیل عدم صلاحیت عرضه در بازارهای مصرف، با حضور نمایندگانی از سازمان های مرتبط امحاء شد.


لازم به ذکر است کالاهای ضبطی شامل کالاهایی می شود که از مبادی قانونی وارد کشور شده، اما به دلیل اظهار غلط یا عدم دریافت مجوزهای لازم از دستگاه های ذیربط (استاندارد، بهداشت و ...) مجوز ترخیص از گمرک را نداشته و به عنوان کالای ضبطی جهت تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر