پرداخت جریمه فولکس واگن به ۳۰ میلیارد دلار رسید

دستگاه قضایی آمریکا به دلیل افزایش خودروهای معیوب شرکت فولکس واگن، ۲.۵ میلیارد یورو جریمه بیشتر برای این شرکت خودور ساز آلمانی وضع کرد.
کد خبر : ۷۵۵۱۶
فولکس واگن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، فولکس واگن شرکت خودرو ساز آلمان به دلیل افزایش نصب نرم افزار دستکاری شده تعیین میزان آلایندگی خودرو به پرداخت ۲.۵ میلیارد یورو معادل ۳ میلیارد دلار وجه اضافی تر محکوم شد.


این در حالی است که با احتساب این جریمه اضافی، هزینه فعلی تحمیل شده به فولکس واگن به دلیل رسوایی پرونده آلایندگی خودروهای این شرکت آلمانی به تقریبا ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.


همچنین فولکس واگن در بیانیه ای علت اصلی این جریمه اضافی را افزایش تعداد خودروهای معیوب ۲.۰i  «تی دی آی» این شرکت در آمریکای شمالی اعلام کرد که تعمیر آنها به لحاظ فنی پیچیده و زمان بر است که این جریمه ۳ میلیارد دلاری به این پرونده اضافه شد.


بر همین اساس فولکس واگن از دو سال پیش با فاش شدن نرم افزارهای دستکاری شده بر روی خودروها، ۱۱ میلیون وسیله حمل و نقل ساخت این شرکت را در سرتاسر دنیا فرا خوان زده است؛ ضمن اینکه سهام فولکس واگن با رسانه ای شدن پرونده رسوایی آن ۱.۲۷ درصد سقوط کرد.


جریمه فولکس واگن بعنوان بزرگ ترین جریمه قضایی از سوی دولت آمریکا برای یک شرکت خودرو ساز محسوب می شود و این میزان جریمه از جریمه تعیین شده از سوی دولت آمریکا در سال های اخیر برای شرکت های تویوتا، جنرال موتورز و تاکاتا شرکت تامین کننده ایربگ ژاپنی بیشتر است.


بر پایه این گزارش، مقامات قضایی آلمان چند روز پیش اعلام کردند، دومین کارمند شرکت خودرو ساز لوکس «آئودی» را که در پروند نرم افزارهای دستکاری شده فولکس واگن دست داشته را دستگیر کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر