هزینه خروج هر بانک از بریتانیا ۵۰۰ میلیون دلار آب می خورد

کارشناسان بلومبرگ در تازه ترین بررسی خود از عواقب خروج بانک های مستقر در بریتانیا به سایر نقاط اروپا، هزینه حداقل ۵۰۰ میلیون دلاری را برای هر بانک برآورد کردند.
کد خبر : ۷۵۵۵۶
بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، هزینه تحمیلی به بانک های بریتانیایی به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای هر بانک  ۵۰۰ میلیون دلار یا کمی بیشتر خواهد بود.  


در همین حال هزینه انتقال کارمندان لندنی برای متقاعد کردن آنها برای خروج از بریتانیا و نیز کمبود بانکداران با تجربه در پاریس، دوبلین و فرانکفورت برای بانک های مستقر در بریتانیا بسیار هزینه بر خواهد بود.  


بلومبرگ در گزارش خود آورده که کاملا بدیهی است هزینه های بانک ها بسیار بیشتر از برآوردهای قبلی باشد؛ ضمن اینکه به اندازه کافی نیروی واجد الشرایط در بازارهای اروپایی بمنظور رفع نیازهای این بانک ها وجود ندارد؛ بنابراین برای تامین نیروی انسانی خود از جاهای دیگر باید هزینه گزافی را در این راه یعنی عزیمت از بریتانیا متحمل شوند.  


از سویی دیگر بسیاری از کارمندان فعلی بانک های مستقر در بریتانیا که باید از این منطقه به دنبال برگزیت خارج شوند، تمایلی به ترک کردن این منطقه را ندارند.  


بلومبرگ در گزارش خود به این نکته اشاره می کند که برای مثال اگر یک نفر کارمند بانک در بریتانیا درآمدی معادل یک میلیون پوند داشت، به دنبال برگزیت این هزینه برای کارفرمایان او در پاریس یا فرانکفورت ۱.۵ میلیون پوند آب می خورد.  


همچنین خروج فقط صد نفر از کارمندان بانک های مستقر در بریتانیا به دفاتر جدید آنها در سایر کشورهای اروپایی تا آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی فقط ۱۰۰ میلیون دلار به هزینه های پرسنلی اضافه می کند.  


این در حالی است که برخی از بانک های مستقر در بریتانیا از جمله «اچ اس بی سی» در ماه جولای برآورد کردند که هزینه جابجایی یکهزار نفر از نیروی انسانی این بانک بزرگ اروپایی به پاریس ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می برد.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها