10 مهر 1396 - 15:08

شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی اعلام شد

دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.
کد خبر : ۷۵۵۶۳
گمرک

به گزارش ایبِنا، متن این بخشنامه که تسهیلات جدیدی را برای صادرات گیاهان دارویی شامل می‌شود، بدین شرح است: پیرو مفاد بخشنامه‌های شماره ۳۴۲۶۵۱‌/۹۶‌/۹۴ مورخ ۲۷‌/۴‌/۹۶ و ۳۷۶۵۴۱‌/۹۶‌/۱۰۱ مورخ ۳‌/۵‌/۹۶ موضوع ضوابط صادرات گیاهان دارویی، صنعتی و عطری به پیوست تصویر رونوشت نامه‌های شماره ۲۴۳۰‌/۵۰۱‌/۹۶ مورخ ۹۶.۶.۴  و ۲۳۰۵‌/۵۰۱‌/۹۶ مورخ ۹۶.۵.۲۸ معاونت محترم توسعه بازرگانی و صنایع کشاروزی وزارت جهاد کشاورزی ارسال و اعلام می‌دارد:


۱. صادرات آن دسته از گیاهان دارویی که از طریق زراعت یا باغبانی تولید می‌شود با تأیید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مربوطه مبنی بر دست کاشت بودن بلامانع است و با رعایت سایر مقررات نیازمند استعلام از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیست.


۲. مطابق نامه شماره ۲۵۳‌/۴۰۷۹ مورخ۹۶.۵.۱۷  موسسه ثبت گواهی بذر و نهال (ضمیمه) و مستفاد از ماده ۱۰ قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال، گیاهان زینتی اعم از شاخه بریده و گلدانی (به شرح مندرج در فهرست پیوست نامه موصوف) که ذیل ردیف تعرفه شماره ۰۶۰۳ طبقه‌بندی می‌شوند، عمدتاً به عنوان «بذر و نهال» تلقی نشده و صادرات آنها موکول به ارائه مجوز وزارت جهات کشاورزی (گواهی مؤسسه ثبت گواهی بذر ونهال) نیست.
بدیهی است در صورت نیاز، همکاران محترم می‌توانند جهت تشخیص گیاهان اشاره شده و تمایز آنها از سایر گیاهان مشمول ارائه مجوز، مراتب را از سازمان جهاد کشاورزی استعلام کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها