سکه های یک پوندی تا ۱۱ روز دیگر معتبر هستند/فاش شدن راز جمع آوری

سکه های یک پوندی قدیمی فقط یازده روز دیگر می توانند در بریتانیا خرج شوند و بعداز آن در معاملات پذیرفته نخواهند شد.
کد خبر : ۷۵۵۷۲
سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روزنامه تلگراف انگلیس، بریتانیایی ها فقط ۱۱ روز دیگر فرصت دارند تا سکه های قدیمی یک پوندی را استفاده کنند و بعداز زمان اعلام شده یعنی پانزدهم اکتبر ماه جاری میلادی، بنگاه های اقتصادی دیگر مجبور به قبول کردن آنها نیستند و به عبارت دیگر از سبد پولی بریتانیا برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد.


در حال حاضر ارزش سکه های یک پوندی که در قلک ها و تاکسی ها نگه داری می شود، بیش از ۴۲۰ میلیون پوند برآورد شده و دارندگان این سکه ها باید تا قبل از پانزدهم اکتبر آنها را خرج کنند و بعداز آن تاریخ فقط سکه های یک پوندی جدید ۱۲ ضلعی معتبر خواهند بود.



همچنین از  پانزدهم اکتبر، سکه های یک پوندی قدیمی فقط باید به بانک ها تحویل داده شوند و برای آن هم یک زمان مشخصی تعیین خواهد شد.



 بر همین اساس سکه های جدید یک پوندی، ۱۲ ضلعی هستند که از بیست و هشتم مارس سال جاری میلادی به سبد پولی بریتانیا اضافه شده اند و جایگزین سکه های گرد یک پوندی شدند که از سال ۱۹۸۳ میلادی به بعد ضرب شده بودند.


به گفته مقامات بانک انگلیس، علت اصلی جمع آوری سکه های قدیمی یک پوندی به ضرب راحت غیر قانونی آنها بر می گردد و تقریبا از هر ۳۰ سکه قدیمی، یک سکه جعلی است؛ در حالیکه سکه های جدید بعنوان ایمن ترین سکه جهان شناخته می شود و در حال حاضر تعدد ۱.۵ میلیارد از این سکه های جدید در چرخه پولی جهان قرار دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها