گروکشی لندن برای بروکسل/پرداخت بودجه اروپا مشروط به تجارت

مقامات بریتانیایی اعلام کردند درصورتیکه اتحادیه اروپا، تجارت گسترده با بریتانیا را در پسا برگزیت قبول نکند. لندن سهم بودجه ای خود به بروکسل را پرداخت نخواهد کرد.
کد خبر : ۷۵۶۲۷
پرچم اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار ابیِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، یک مقام ارشد بریتانیایی که خواست نامی از او برده نشود، گفت: اگر اتحادیه اروپا توافق تجارت بریتانیا را بطور گسترده با این اتحادیه به دنبال برگزیت قبول نکند، بریتانیا هم ۲۰ میلیارد یورو (۲۳ میلیارد دلار) را به این اتحادیه به ازای سهم بودجه خود به اروپا پرداخت نخواهد کرد.


این مقام بریتانیایی به یکی از رسانه های انگلیس اظهار داشت: بریتانیا به وعده «تراز می» نخست وزیر انگلیس مبنی بر پرداخت سهم بودجه بریتانیا به اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ میلادی عمل نخواهد کرد؛ ضمن اینکه بریتانیا مسئولیت سهم پرداخت مستمری خود به شهروندان اتحادیه اروپا را قبول نمی کند.


این در حالی است که نخست وزیر انگلیس در ماه گذشته میلادی متعهد شده بود که در طول سال مالی جاری به روند پرداخت سهم بودجه اتحادیه اروپا ادامه دهد.


«تراز می» در سخنرانی خود در شهر «فلورانس» گفته بود: نمی خواهم شرکای ما به دلیل برگزیت این ترس را داشته باشند که باید پول بیشتری را پرداخت کنند یا اینکه در باقیمانده برنامه بودجه جاری باید سهم کمتری را دریافت کنند.


البته کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان از روند مذاکرات برگزیت ناخشنود است؛ از سویی دیگر به گفته مقامات بریتانیا، زمان برای لندن بمنظور رسیدن به نتیجه در «رئوس توافق» آینده تجاری با اتحادیه اروپا رو به پایان است و بریتانیا در آستانه خروج از اتحادیه اروپا یا با توافق تجارت مطلوب یا بدون آن است.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر