در گفتگو با ایبِنا عنوان شد:

آرامش سرمایه‌گذاران بورسی با ابلاغیه جدید بازگشایی نمادها

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: با کوتاه شدن زمان توقف نمادها سرمایه‌گذاران با آرامش خاطر در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند و نگرانی از ورود همه منابع خود به بازار نخواهند داشت.
کد خبر : ۷۵۶۶۰
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

حمیدرضا مهرآور در گفتگو با ایبِنا درباره کوتاه شدن زمان توقف نمادها و تجدید نظر در قانون توقف و بازگشایی نمادهای بازار سرمایه افزود: اجرای قانون جدید و کوتاه شدن زمان توقف نمادها اتفاق بسیار خوبی برای بازار سرمایه به شمار می رود.


وی با اشاره به اینکه کارگزاران از طریق کانون کارگزاران مدتها است پیگیر این موضوع هستند، گفت: در جلسات کانون کارگزاران با رییس سازمان بورس و سایر مدیران، بارها درخواست تجدید نظر در خصوص این قانون مطرح شد.


این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه توقف های بلندمدت نمادها به بازار سرمایه ضربه می زند و باعث نگرانی و تردید سرمایه گذاران می شود، اظهار داشت: با کوتاه شدن زمان توقف نمادها یک مشکل مهم بازار سرمایه که ریسک نقدشوندگی است، برطرف می شود.


وی با اشاره به اینکه ریسک نقدشوندگی عاملی است تا سرمایه گذار همه منابع خود را وارد بازار نکند، اظهار داشت: ریسک نقدشوندگی اطمینان به بازار را کاهش می دهد.


مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های مهم سرمایه گذاران بازار سهام توقف های طولانی مدت نماد بود، گفت: با تغییر این قانون و کوتاه شدن زمان توقف نمادها سرمایه گذاران با آرامش خاطر در بازار سرمایه فعالیت می کنند و نگرانی از ورود همه منابع خود به بازار ندارند.


وی با تاکید بر اینکه تجدید نظر در این قانون به افزایش شفافیت در بازار سرمایه نیز کمک می کند، گفت: با کوتاه شدن زمان توقف نمادها ناشران مجبور می شوند اطلاعات شفاف تر و دقیق تری بدهند چراکه دیگر توقف طولانی به دلیل عدم ارائه اطلاعات وجود ندارد و در صورت عدم شفایت سهام با کاهش قیمت و صف فروش مواجه می شود. به گونه ای می توان گفت ناشران در صورت عدم شفافیت با سهامداران و واکنش آنها مواجه می شوند.


مهرآور این تصمیم سازمان بورس را اتفاق مبارکی دانست و اظهار داشت: با از بین رفتن ریسک عدم نقدشوندگی بازار سرمایه شادابی بیشتری خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی همیشه سرمایه گذاران از توقف های طولانی مدت نماد نگران هستند، تصریح کرد: سرمایه گذار انتظار دارد وقتی منابعش را وارد بازار سرمایه می کند به راحتی بتواند آن را مدیریت کرده و در بین صنایع مختلف به گردش درآورد یا حتی در زمان نیاز به سهولت به سرمایه اش دسترسی داشته باشد اما توقف های طولانی مدت نماد مانع چنین رفتارهایی بود.


این کارشناس بازار سرمایه توقف های طولانی مدت نماد را باعث ایجاد ابهام در چشم انداز بازار سرمایه دانست و افزود: با تجدید نشر در قانون و رفع این ریسک بزرگ از بازار سرمایه باید در انتظار ورود نقدینگی های جدید به بازار بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر