14 مهر 1396 - 11:10

بازگشت آرامش به بازار پول/ رعایت الزامات قانونی در موسسه نور

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بازار پولی کشور در سال‌های قبل دچار بی‌نظمی و بی‌قانونی بوده که این بی‌سامانی پایان یافته است.
کد خبر : ۷۵۷۰۸
موسسه نور

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی موسسه نور، جبار کوچکی نژاد افزود: منابع مالی بانک ها مانند رودی هستند که اگر در مسیرشان سد ساخته شود، این آب (منابع) در جهت درستی توزیع می شود اما اگر این رود و سیلاب رها شود ممکن است باعث ویرانی هایی شود که جبران آن سخت است.


وی با تاکید بر اینکه در ساماندهی موسسات غیر مجاز، برخی موسسات و بانک ها همکاری خوبی داشتند، اظهارداشت: برخی از موسسات مانند موسسه نور در این ساماندهی همکاری داشتند و عملکردهای مناسبی از خود نشان دادند. وی ادامه داد: اگر همکاری موسسات و بانک هایی که کفالت سایر موسسات را برعهده گرفتند نبود، مشکلات بیشتر می شد.


کوچکی نژاد تصریح کرد: همکاری این موسسات باعث شد تا روند ساماندهی موسسات سریع تر به سرانجام رسد و به عنوان بازوهای بانک مرکزی عمل کردند و این امر قابل تقدیر است.


وی با برشمردن اقدامات موثر ساماندهی موسسات اعتباری اعلام کرد: به عنوان نمونه یکی از این موسسات، موسسه اعتباری نور بوده که با موسسات دارای قدمت که با یکدیگر تجمیع شده اند، در آینده به عنوان موسسه (بانک) قدرتمندی در عرصه بازار پولی کشور نقش ایفا می کند.


نماینده مردم رشت تصریح کرد: موسسه اعتباری نور از جمله موسساتی است که تا به حال همه الزامات بانک مرکزی را رعایت کرده است.


کوچکی نژاد اظهارداشت: تقویت چنین موسساتی که دارای سابقه طولانی در این عرصه هستند باعث حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی منجر به رشد و توسعه اقتصادی و به کارگیری منابع بانکی در مسیر درست و برای هدایت سیاست های بانکی در جهت تولید و اشتغال زایی خواهد بود.


گفتنی است، موسسه‌ اعتباری نور که مجوز فعالیت خود را در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۱ از بانک مرکزی دریافت کرده، از تجمیع چهار تعاونی اعتباری و صندوق قرض الحسنه شامل تعاونی‌های اعتباری کارسازان آینده، پیشگامان همیاریزد و صندوق های قرض الحسنه ریحانه گستر و مشیز شکل گرفته‌ است.


موسسه  نور مجوز نهایی فعالیت خود را از بانک مرکزی در تاریخ ۱۱تیرماه ۱۳۹۴ دریافت کرد و از آن تاریخ رسما در فهرست موسسات اعتباری مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفت. این موسسه چشم‌انداز فعالیت‌های خود را تأثیرگذاری بر پیشرفت کشور و توسعه‌ ملی، ارایه‌ خدمات نوین بانکی و توانمندسازی عموم افراد جامعه از طریق فراهم کردن بالاترین امکانات مشارکت اجتماعی و اعتباری ترسیم کرده‌است.


همچنین موسسه اعتباری نور در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در ساماندهی تعاونی های مذکور مشارکت کرده و با اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، فرایند انتقال موسسات مذکور به موسسه نور را آغاز کرد.


این در حالی است که با وجود پیچیدگی فرایند انتقال موسسات، هیچ خللی در پرداخت سود سپرده‌ها و ارایه خدمات بانکی رخ نداده و نخواهد. در حال حاضر، موسسه اعتباری نور به لحاظ حجم منابع، در رتبه دوازدهم شبکه بانکی کشور قرار دارد و ۳۳۶ شعبه این موسسه در سراسر کشور تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.


علاوه بر این، بانک مرکزی با توجه به توانمندی این موسسه و به واسطه سرعت بخشی به تکمیل انتقال موسسات ادغامی در موسسه اعتباری نور، مجوز عضویت این موسسه در شبکه شتاب را صادر کرد و این موسسه با پیوستن به شبکه شتاب و سامانه‌های ساتنا و پایا و همچنین اتصال به درگاه‌های خدمات الکترونیکی متصل به شبکه شتاب از جمله همراه‌بانک، تلفن‌بانک و اینترنت بانک امکان استفاده از بانکداری الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.


موسسه نور با نصب خودپرداز و امکان cashless شرایطی را به وجود آورده تا بسیاری از تراکنش‌ها از طریق این درگاه‌ها صورت گیرد. موسسه اعتباری نور بزودی با اضافه کردن پایانه‌های فروشگاهی pos، به چرخه خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین اخذ مجوز نهایی برای راه‌اندازی سامانه سپام برای صدور ضمانت نامه‌های ریالی و اعتبار اسناد داخلی و پیوستن به سامانه چکاوک، خدمات  خود را گسترش می دهد؛ بنابراین بدیهی است که تمام فعالیت های موسسه اعتباری نور در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی قرار دارد و بانک مرکزی بر تمام فعالیت های بانکی و همچنین روند انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های موسسات گروه ادغام نظارت کامل دارد.


برچسب ها: بانک ها موسسه نور
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر