15 مهر 1396 - 15:29

شهروندان مراقب رمز کارت بانکی خود باشند

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: سپردن کارت و رمز بانکی یکی از اشتباهات بزرگ است که متاسفانه افراد زیادی مرتکب آن می‌شوند.
کد خبر : ۷۵۷۶۲
کارت

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسنوند دراین باره اظهار داشت: برداشت غیر مجاز ساده ترین دردسر در اختیار قرار دادن کارت بانکی به دوستان و آشنایان است.
 
وی افزود: کلاهبرداری‌های سایبری و اخاذی و واریز پول‌های کسب شده با این ترفندها به حساب کارت بانکی شما از دیگر موارد مجرمانه کلاهبرداران سایبری است که دردسرهای فراوانی برای دارنده کارت در پی دارد و حتی پای آنها را به محاکم قضایی باز می کند.
 
سرهنگ حسنوند با اشاره به یک نمونه پرونده تشکیل شده در پلیس فتا، گفت: شخصی به هویت معلوم با جلب اعتماد و دوستی با یک دختر، اقدام به اخذ مشخصات کارت بانکی و اصل آن جهت انجام کارهای شخصی می‌نماید که پس از اخذ کارت، بدون اطلاع وی اقدام به تعریف رمز دوم کارت نموده و کارت را به ایشان تحویل داد است.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این فرد پس از چند روز با وجود داشتن اطلاعات کارت همکاران خود، که در پی داد و ستد با آنها می دانسته، شخصا اقدام به برداشت وجه از حساب همکاران و واریز وجه به حساب دختر می‌نماید و جهت مطلع نشدن از سرقت اینترنتی به دختر اعلام می‌کرده که پول‌ها توسط یکی از آشنایانش به حساب وی واریز شده و با این توضیحات پول‌های واریز شده  را از طریق رمز دوم به کارت دیگری منتقل می‌کرد.
 
سرهنگ حسنوند اضافه کرد: در پی برداشت غیر مجاز صورت گرفته شکات این پرونده اقدام به شکایت کرده و با ارسال پرونده به پلیس فتا در پی تحقیقات اولیه مظنون که دختر بود به پلیس فتا فرا خوانده می‌شود.
 
رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: دختر با اظهار بی گناهی در این پرونده اعلام می‌دارد که کارت خود را اختیار دوستش قرار داده است و وجوه واریز شده از طریق آشنایان دوستش صورت گرفته و تمامی پول‌های واریزی در اختیار وی می‌باشد.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در پی اعتراف دختر، دوست وی دستگیر می‌شود و متهم در اظهاراتش گفته است چون از دست همکارم ناراحت بودم و می‌خواستم از وی انتقام بگیرم، دست به جابجایی پول‌ها زده‌ام.
 
رییس پلیس فتا استان خوزستان با هشدار نسبت به مراقبت از کارت‌های بانکی گفت: هیچگاه کارت بانکی خود را همراه با رمز عبور در اختیار کسی قرار ندهید چرا که مجرمان سایبری می‌تواند با استفاده از اطلاعات بانکی کارت شما اقدام با واریز وجهی نمایند که منشاء آن مشخص نیست.
 
وی افزود: مجرمان سایبری می‌توانند با اطلاعات کارت بانکی شما اقدام به پولشویی نمایند، پول‌هایی که منشاء آنها قاچاق مواد مخدر، اسلحه و... است و این امر قطعا طبعاتی برای شما دارد که شاید به این سادگی‌ها قابل حل نباشد.
 
سرهنگ حسنوند تاکید کرد: کاربران باید به این موضوع توجه داشته باشند و به هیچ عنوان شماره کارت خود را در اختیار دیگران برای واریز وجهی قرار ندهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر