16 مهر 1396 - 11:00

حمایت ۸ بانک دولتی و خصوصی از طرح های نوآورانه

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام آغاز ارائه خدمات ارزی به شرکت های دانش بنیان گفت: ۸ بانک شامل ۴ بانک دولتی و ۴ بانک خصوصی از طرح های نوآورانه حمایت می کنند.
کد خبر : ۷۵۷۸۹
بهزاد سلطانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بهزاد سلطانی در آئین انعقاد و تبادل تفاهم نامه همکاری بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه برای فرهنگ سازی اشتغال جوانان در حوزه های دانش بنیان باید صدها میلیارد تومان هزینه شود، گفت: این گونه حمایت ها باعث جلوگیری از خروج جوانان از کشور یا اشتغال از مشاغل دست دوم خواهد شد و شرایطی به وجود می آید که جوان بتواند پس از دوران تحصیل محصول یا خدمت خود را به جامعه ارائه کند.


وی با اشاره به اینکه واردات تکنولوژی از خارج باعث خروج ارز از کشور می شود، اظهار داشت: وزارت خانه های صنعت، اقتصاد، علوم، بانک مرکزی، معاونت علمی ریاست جمهوری و نظام بانکی که از پشتوانه مالی برخوردار هستند، باید در این حوزه ها وارد شوند.


رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تصویب ۲ هزار و ۲۲۰ طرح دانش بنیان در طول ۴ سال فعالیت این صندوق، افزود: تاکنون ۷۰۷ طرح با موفقیت به اتمام رسیده و ۲۲ طرح نیز ناموفق بوده است.


سلطانی به تزریق ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۸۳ طرح حوزه نرم افزار و فناوری الکترونیک اشاره کرد و گفت: تاکنون با ۸ بانک تفاهم نامه همکاری داشتیم که از این تعداد ۴ بانک دولتی و ۴ بانک خصوصی بودند؛ همچنین در حال مذاکره با ۴ بانک دیگر برای همکاری هستیم.


وی با اعلام اینکه بانک ها اعلام کرده اند یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح های دانش بنیان اختصاص خواهند داد، گفت: البته تاکنون که در ابتدای مسیر هستیم ۴۸.۴ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که در کنار آن ۲۶۶ میلیارد تومان نیز در قالب ضمانت نامه حمایت انجام شد.


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از معرفی ۹۸ شرکت دانش بنیان به بانک ها برای دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون ۴۲ شرکت موفق به دریافت تسهیلات شده اند که برای بسیاری آنها نیز ضمانت نامه های بانکی صادر شد.


سلطانی تفاهم نامه با بانک ملت را سه ساله و با قابلیت تمدید عنوان کرد و گفت: برای اولین بار خدمات ارزی به شرکت های دانش بنیان در قالب این تفاهم نامه ارائه می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر