17 مهر 1396 - 13:07
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

صرافان: دلار نزولی می‌شود/ بازار خرید از رونق افتاد

در حالی قیمت دلار از روز گذشته از مرز ۴ هزار تومان در بازار آزاد عبور کرد که صرافان میدان فردوسی معتقدند دلار از فردا روند نزولی به خود گرفته و قیمت ها در این بازار کاهش می یابد.
کد خبر : ۷۵۸۶۷
بازار ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی روند حرکت قیمت ارز در مهرماه امسال نشان می‌دهد که نرخ آزاد دلار طی ۱۷ روز اخیر تقریبا افزایشی بوده است به طوریکه نرخ این نوع ارز که در اولین روز مهرماه جاری ۳۸۹۵ تومان در بازار آزاد بود روز گذشته از مرز ۴۰۰۰ تومان عبور کرد و به ۴۰۱۰ تومان هم رسید اما این نرخ امروز با کمی کاهش مواجه شد و در لحظه تنظیم این گزارش به ۴۰۰۱ تومان بالغ شد.


به هر حال روند قیمت دلار در بازار آزاد حکایت از رشد حدود بیش از ۱۰۰ تومان طی ۱۷ روز اخیر را دارد. قیمت دولتی ارز دلار نیز همین روند افزایشی را طی کرده؛ به نحویکه نرخ رسمی دلار از  ۳۳۶۰ تومان در اولین روز مهر به ۳۴۰۸ تومان در روز جاری رسید.


با وجود اینکه برخی از کارشناسان اقتصادی روند افزایشی را برای ارز دلار با توجه به برنامه تک نرخی شدن ارز توسط بانک مرکزی که پیش رو است، پیش بینی می کنند اما بانک مرکزی بارها اطمینان خاطر داده است که آرامش در این بازار برقرار است و این بانک وضعیت را دائما رصد می‌کند.


گرچه برخی فعالان بازار ارز می گویند که با افزایش نرخ ارز در بازار همه خریدار می شوند و کسی حاضر به فروش ارز خود نیست، اما بررسی‌های میدانی خبرنگار ایبِنا حکایت از رونق داد و ستدها در بازار ارز در روز گذشته دارد و خریداران و فروشندگان در این بازار همچنان به خرید و فروش می‌پردازند.


برخی فعالان بازار ارز هم یکی از دلایل رکوردزنی قیمت دلار در بازار آزاد در روز گذشته را مرتبط با اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا دانستند که البته همه این موارد نیازمند تصدیق از سوی مسوولان بانک مرکزی دارد.


این در حالی است که برخی ها انتظار داشتند امروز دوشنبه با آغاز کار بازارهای جهانی قیمت رسمی دلار که هر روز صبح از سوی بانک مرکزی اعلام می شود با افزایش چشم‌گیری مواجه شود؛ اما چنین نشد.


بررسی های میدانی خبرنگار ایبِنا حاکی است صرافان میدان فردوسی تا چهار راه استانبول امروز رغبت کمتری برای خرید ارز از خود نشان می دادند اما تعداد فروشندگان در بازار بالا است . البته صرافان پیش بینی می کنند که نرخ ارز روند نزولی به خود بگیرد و همین امر سبب شده تا میزان خرید های خود را به حداقل کاهش دهند.


روند قیمت یورو نیز نشان می دهد که نرخ ارز یورو در بازار در اولین روز پاییز ۴۶۹۶ تومان بوده که در آخرین وقت دیروز در رقم ۴۷۵۴ تومان متوقف شد.












































































روند تغییرات نرخ ارز دلار از ابتدای مهرماه تاکنون
روز و تاریخ نرخ دولتی دلار نرخ دلار آزاد
دوشنبه ۱۷/ ۷ / ۹۶ ۳۴۰۸ ۴۰۰۱
یک‌شنبه ۱۶ / ۷ / ۹۶ ۳۴۰۴ ۴۰۱۰
شنبه ۱۵ / ۷ / ۹۶ ۳۴۰۴ ۳۹۵۴
پنج‌شنبه ۱۳ / ۷ / ۹۶ ۳۴۰۰ ۳۹۴۰
چهارشنبه ۱۲ / ۷ / ۹۶ ۳۳۹۴ ۳۹۳۱
سه‌شنبه ۱۱/ ۷ / ۹۶ ۳۳۸۸ ۳۹۱۸
دوشنبه ۱۰ / ۷ / ۹۶ ۳۳۸۳ ۳۹۰۴
پنج‌شنبه ۶ / ۷ / ۹۶ ۳۳۸۰ ۳۹۱۰
چهارشنبه ۵ / ۷ / ۹۶ ۳۳۷۵ ۳۹۰۶
سه‌شنبه ۴ / ۷ / ۹۶ ۳۳۶۹ ۳۹۱۰
دوشنبه ۳ / ۷ / ۹۶ ۳۳۶۴ ۳۸۹۷
یک‌شنبه ۲ / ۷ / ۹۶ ۳۳۶۰ ۳۸۹۲
شنبه ۱ / ۷ / ۹۶ ۳۳۶۰ ۳۸۹۵


برچسب ها: ارز دلار بازار ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر