17 مهر 1396 - 14:19

گزارش مرکز آمار از قیمت اقلام خوراکی در شهریورماه

مرکز آمار ایران گزارش قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری کل کشور در شهریور ماه ۱۳۹۶ را اعلام کرد.
کد خبر : ۷۵۸۸۶
کالاهای اساسی

به گزارش ایبِنا، مرکز آمار ایران قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری کل کشور در شهریورماه ۱۳۹۶ را در قالب ۷ گروه کالایی به همراه سری زمانی تغییرات قیمتی در ماه‌های سال جاری را اعلام کرد.


گروه نان و غلات:


متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در شهریور ماه سال جاری برابر ۱۳۴۶۵۰ ریال بوده است که با توجه به این اطلاع در مرداد ماه (۱۳۲۷۹۹ ریال) ۱.۳۹ درصد افزایش داشته است. همچنین درماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک از ۵۶۱۹۳ ریال در مرداد ماه به ۵۶۵۵۱ ریال درشهریور ماه افزایش یافته است.


گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده های آنها:


متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ۴۰۲۸۰۴ ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل (۳۹۵۲۶۹ریال) ۱.۹۱ درصد افزایش داشته است. میزان این افزایش برای یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (شهریور ۳۷۴۱۲۵ ریال و مرداد ۳۶۷۱۲۲ ریال) برابر ۱.۹۱ درصد بوده است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با کاهش ۱.۶۴ درصدی مواجه بوده است (شهریور ماه ۷۹۵۴۶ ریال و مرداد ۸۰۸۷۷ ریال). گروه شیر، پنیر و تخم مرغ: متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ۲۶۹۷۹ ریال، یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ۳۷۰۹۶ ریال، یک بسته ۵۰۰ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ۵۷۷۹۶ ریال بوده که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته‌اند. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در شهریور ماه برابر ۶۱۸۳۱ ریال است که نسبت به ماه قبل (۶۵۰۹۳ ریال) با کاهش ۵.۰۱ درصدی مواجه بوده است.


گروه روغن‌ها و چربی‌ها:


متوسط قیمت یک بسته ۱۰۰ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ۳۰۲۲۸ریال است که نسبت به مرداد ماه رشد ۳.۲۴ درصد داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بسته ۹۰۰ گرمی روغن مایع ۵۳۵۸۶ ریال است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.


گروه میوه و خشکبار:


متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در شهریور ماه ۴۲۳۱۳ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (۴۲۴۰۴ ریال) با کاهش ۰.۲۲ درصدی مواجه بوده است. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب درختی زرد در شهریور ماه ۳۸۶۲۵ ریال بوده که نسبت به ماه قبل (۴۲۱۱۷ ریال) کاهش ۸.۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در شهریور ماه ۵۱۹۸۰ ریال است که نسبت به ماه قبل (۵۱۶۵۲ ریال) با کاهش مواجه بوده است.


گروه سبزیجات:


متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار در شهریور ماه ۱۹۸۱۵ ریال و یک کیلوگرم گوجه فرنگی ۱۶۹۸۵ ریال بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱.۴۸ درصد افزایش و ۱۱.۳۴ درصد کاهش داشته است. همچنین قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی ۱۶۴۵۳ ریال و یک کیلوگرم پیاز ۲۱۹۴۹ ریال بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱۰.۴۶ و ۳۴.۲ درصد کاهش داشته است.


گروه قند، شکر، شیرینی‌ها و چای:


متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در شهریور ماه ۴۰۴۵۶ ریال است که نسبت به ماه قبل (۴۰۳۲۱ ریال) با ۰.۳۴ درصد افزایش روبرو بوده است. متوسط قیمت یک بسته ۵۰۰ گرمی چای خارجی در شهریور ماه ۲۰۵۲۰۶ ریال است که نسبت به ماه قبل (۲۰۳۹۵۴ ریال) افزایش ۰.۶۱ درصدی داشته است.


گروه محصولات خوراکی طبقه‌بندی نشده درجای دیگر:


متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی درماه شهریور ۵۱۵۶۲ ریال است که نسبت به ماه قبل(۵۱۲۳۳ ریال) ۰.۶۴ درصد افزایش داشته است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر