رویال بانک کانادا: تحریم ایران یعنی افزایش ناگهانی قیمت نفت

«رویال بانک کانادا» اعلام کرد: اگر «دونالد ترامپ» اقدام به تحریم مجدد ایران کند، باید شاهد افزایش ناگهانی قیمت جهانی نفت باشیم.
کد خبر : ۷۵۹۱۰
تحریم

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «رویال بانک کانادا» اعلام کرد، در صورتیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در روز پنج شنبه زیر توافق هسته ای بزند، قیمت نفت با افزایش قیمت ناگهانی روبرو خواهد شد.


در همین حال «هلیما کراف» تحلیلگر ارشد مسائل اقتصادی «رویال بانک کانادا» در مصاحبه ای با شبکه «سی ان بی سی» آمریکا گفت: به نظر من بازگشت تحریم ها موج جدیدی از نگرانی را در بازار به دلیل اعمال محدودیت برای واردات نفت خام ایران و کاهش چشمگیر کشورها برای وارد کردن نفت از ایران را به دنبال خواهد داشت و این مسئله مانع از سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت بالادستی نفت ایران می شود.


همچنین یکسال بعداز لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران توسط سازمان ملل، ایران تلاش کرد تا صادرات نفت خود را به حداقل ۲.۲ میلیون بشکه در روز برساند و به گفته تحلیلگران اقتصادی، بازگشت تحریم ها می تواند حساسیت برای تقاضای جهانی نفت به همراه داشته باشد.


این کارشناس اقتصادی «رویال بانک کانادا» گفت: موضوعی که در بازگشت تحریم ها حائز اهمیت است، پرداختن به این مسئله است که دولت ایالات متحده می خواهد تا چه حدی شرکت های خارجی از ایران خارج شوند.


اگر دولتمردان آمریکایی بخواهند شرکت ها را مجبور به خروج از ایران کنند، همیشه آنها را تهدید به خروج از بازارهای سرمایه آمریکا می کنند که بعنوان یک چماق بزرگ از آن بهره می برند.


بر پایه این گزارش، اگر کاخ سفید تصمیم به ملغی برجام کند، کنگره آمریکا ۶۰ روز زمان دارد تا در مورد اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گیری کند و اعمال تحریم های جدید منجر به پایان رسیدن توافق هسته ای می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر