18 مهر 1396 - 10:32

بی اقبالی کسب و کارهای دانش بنیان از تسهیلات بانکی

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: برای حمایت مالی از کسب و کارهای دانش بنیان منابع مالی وجود دارد اما تاکنون استقبالی از سوی آنها برای دریافت تسهیلات صورت نگرفته است.
کد خبر : ۷۵۹۲۷
پرویزیان

به گزارش خبرنگار ایبنا، کوروش پرویزیان در صبحانه مشترک اعضای اتاق بازرگانی ایران با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: به دلیل اینکه نظام تامین مالی منسجمی در کشور برای کسب و کارها وجود ندارد جوانان به دنبال استخدام در دستگاه های دولتی هستند و اگر این نظام تامین ایجاد شود کسب و کارهای نوپا در کشور رونق می گیرد.


وی با بیان اینکه بحث تامین مالی کسب و کارهای دانش بنیان بسیار مهم است، گفت: برای این کار منابع مالی وجود دارد اما منابع مالی بانک ها از سوی کسب و کارها مورد استقبال قرار نگرفته است.


پرویزیان افزود: در این زمینه در یکی از بانکها هزار میلیارد تومان برای کسب و کارهای کوچک و ۱۰۰ میلیون دلار منابع ارزی در نظر گرفته شد اما استقبال خوبی صورت نگرفت و از این منابع استفاده نشد.


وی ادامه داد: بحث ارزیابی شرکت ها مسئله مهمی است که در این رابطه قرار بود صندوق نوآوری و شکوفایی تضامینی را برای کسب و کارها انجام دهد  تاتمام موسسات مالی بتوانند برپایه این تضامین شرکت ها را تامین مالی کنند که در این زمینه تا واحد مطلوب فاصله زیادی داریم.


رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بحث راه‌اندازی بورس ایده ها و فعال شدن بازار سرمایه در حوزه دانش بنیان چند وقتی است که مطرح شده اما به جای خاصی نرسیده است.


پرویزیان تاکید کرد: فعالیت های دانش بنیان در بازار پول و حرکت به سمت پول دیجیتال با توجه به بحث تحریم ها می‌تواند کمک زیادی به اقتصاد ایران کند که در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها