18 مهر 1396 - 11:32

فروش ۴۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فروش ۴۰ هزار میلیارد تومانی محصولات شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.
کد خبر : ۷۵۹۳۴
سورنا ستاری

به گزارش خبرنگار ایبنا، سورنا ستاری امروز در حاشیه صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایران همواره به منابعی مانند نفت، گاز، معادن و زیرساخت هایی که در کشور موجود است توجه داشته ایم اما کمتر به نیروی انسانی توجه کرده‌ایم. سرمایه‌های انسانی فوق‌العاده‌ای در کشور وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند روی آن سرمایه گذاری کند.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در دوره ای که بازارهای دیگر رشد پایینی دارند، توسعه استارت‌آپ‌ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش بنیان بحثی جدی است، گفت: اتاق بازرگانی چنین رویکردی را از گذشته مدنظر قرار داده و همکاری هایی را با یکدیگر داشته ایم که باید افزایش یابد.


ستاری تاکید کرد: همه کارها در حوزه دانش بنیان باید به بخش خصوصی واگذار شود و امیدواریم اتاق بازرگانی به عنوان یک شریک واقعی در زمینه حذف قوانین زائد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد زیست بوم جدید برای سرمایه گذاری ما را یاری دهد.


وی درباره شفاف نبودن قوانین در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: در همه جای دنیا شرکت‌ها ابتدا خود را اثبات می‌کنند و سپس قوانین نوشته می‌شود.  این یک حرکت نو در کشور ما است و باید از این شرکت ها حمایت کنیم.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از ساختارهای دولتی ما با شرکت‌های دانش بنیان تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: شرکت های استارت‌آپی حاشیه های خدمات دولت را کاهش می‌دهند و خدمات را با قیمت مناسب‌تر و دسترسی بهتر به مردم ارائه می‌کنند.  


ستاری ادامه داد: نمی‌توان همه قوانین را این‌باره کامل پیش‌بینی کرد و این قوانین باید به صورت مداوم بازنگری شود.


وی در پاسخ به اینکه با توجه به وضعیت خوب ما در حوزه نانو آیا امکان تحریم‌ها در این حوزه نیز وجود دارد، گفت: سیگنال‌هایی برای رخ دادن این اتفاق نداریم اما همیشه باید هوشیار باشیم، هرچند آنقدر در این زمینه پیشرفت کرده ایم و کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: مهم این است که پیشرفت‌های علمی تبدیل به اقتصاد شود و این راه نگهداری از سرمایه های انسانی است.


ستاری درباره آمار فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: هر دو سال یک بار شرکت ها را ارزیابی می کنیم و طبق آخرین آمار از ۱۰ هزار شرکت ارزیابی شده حدود ۳ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان تایید شده است.


وی افزود: فروش این شرکت‌ها سال گذشته حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که در حال افزایش است، البته بسیاری از این شرکت در مراحل رشد قرار دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر