20 مهر 1396 - 11:18
بانک قرض الحسنه مهر ایران؛

امکان محاسبه اقساط و کارمزد تسهیلات بانکی فراهم شد

بانک قرض الحسنه مهر ایران درراستای مشتری مداری و تسهیل محاسبات بانکی مشتریان در خصوص نحوه محاسبه اقساط و کارمزد تسهیلات قرض الحسنه اقدام به راه اندازی سامانه محاسبات اقساط تسهیلات قرض الحسنه کرد.
کد خبر : ۷۶۰۳۱
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مشتریان گرامی می توانند با استفاده از این سامانه و تعیین مبلغ تسهیلات مورد نظر، تعداد اقساط و نرخ کارمزد (صفر تا چهار درصد)، جزییات بازپرداخت تسهیلات خود را از قبیل مبلغ هر قسط، مبلغ کارمزد سالیانه، کل کارمزد تسهیلات و خلاصه پرونده را مشاهده نمایند.


شایان ذکر است، نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه طبق نامه شماره ۸۸/۲۳۳۲۹۴ مورخ ۱۳۸۸.۱۱.۰۶ بانک مرکزی ج. ا.ا در کل شبکه بانکی یکسان و به شرح ذیل است:
به منظور تقسیط تسهیلات قرض الحسنه اعطایی، سال های دوره بازپرداخت قرض الحسنه به جای ۱۲ ماه، ۱۱ ماه در نظر گرفته می شود و در هر سال یک قسط (معمولاً اولین قسط شروع هر سال) برای وصول کارمزد آن سال اختصاص می یابد.
مثال:
اگر وام قرض الحسنه اعطایی دارای بازپرداخت ۶۰ ماهه باشد، مبلغ اصل وام قرض الحسنه در ۵۵ قسط و کارمزد متعلقه به دوره، طی پنج قسط به شرح زیر از مشتری دریافت می شود:
قسط اول (کارمزد سال اول)
قسط سیزدهم (کارمزد سال دوم)
قسط بیست و پنجم (کارمزد سال سوم)
قسط سی و هفتم (کارمزد سال چهارم)
قسط چهل و نهم (کارمزد سال پنجم)


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر