20 مهر 1396 - 11:31
قائم مقام بانک ملت مطرح کرد؛

جهش خدمات فین‌تک‌ها در بانکداری/ خروج بانک‌ها از فعالیت سنتی

قائم مقام بانک ملت از نقش آفرینی موثر فین تک ها در بانک ها خبر داد و افزود: هزینه تمام شده ارائه خدمات بانکی با استفاده از توان فین تک ها در سیستم بانکی کشور کاهش خواهد یافت.
کد خبر : ۷۶۰۳۲
لگزایی

به گزارش ایبِنا، علیرضا لگزایی درباره فعالیت فین تک ها در ایران اظهارداشت: به دلیل اینکه فین تک ها می توانند در زمینه چابک سازی و تسهیل ارائه خدمات بانکی موثر باشند، به طور حتم بانک ها از این توان استفاده خواهد کرد.


وی ادامه داد: شواهد زیادی در چند سال اخیر وجود دارد که بانک های پیشرو با راه اندازی فین تک و یا مشارکت با آنها در این زمینه پیشگام بوده اند.


قائم مقام بانک ملت درباره هراس بانک ها از فعالیت فین تک ها گفت: به نظر من بانک ها نه تنها از فعالیت فین تک ها هیچگونه هراسی ندارند، بلکه باید با تغییر مدل کسب و کار خود و اصلاح بانکداری سنتی از کانال فین تک ها به سمت بانکداری نوین حرکت کند.


لگزایی درباره مزیت استفاده از فین تک ها از سوی بانک ها توضیح داد: استفاده از فین تک ها توسط بانک ها، باعث می شود تا هزینه ها و قیمت تمام ارائه خدمات بانک ها به میزان چشمگیری کاهش یابد.


وی درباره تعطیلی شعب بانک ها با رونق گرفتن فعالیت فین تک ها بیان داشت: مدل کسب و کار فین تک ها به گونه ای است که به صورت طبیعی باعث می شود دارایی و شعب بانک ها که حاصل سال ها بانکداری سنتی است، کاهش یابد.


قائم مقام بانک ملت درباره همکاری بانک ها و فین تک ها اظهارداشت: در حال حاضر، تعداد فین تک هایی که در حوزه مالی در حال فعالیت هستند، زیاد است و با بیشتر بانک ها به دلیل اینکه از خدمات موبایلی و اینترنت بانک ها آنها استفاده می کنند در ارتباط هستند.


لگزایی افزود: در بانک ملت فین تک سکه که متعلق به شرکت به پرداخت ملت است، فعالیت گسترده ای دارد و همچنین سایر فین تک ها از جمله آپ، تاپ و... نیز با اکثر بانک ها و همچنین بانک ملت در حال فعالیت هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر