نگرانی برنده جایزه نوبل اقتصاد از رشد ناگهانی بورس آمریکا

«ریچارد تالر» برنده جایزه نوبل اقتصاد گفت: رفتار بورس آمریکا نگران کننده است و اگر رشد شاخص بورس «وال استریت» به دلیل گمانه زنی کاهش مالیات باشد، این موضوع مثبت ارزیابی نمی شود.
کد خبر : ۷۶۰۳۳
بورس آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «ریچارد تالر» برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال جاری میلادی گفت: افزایش و جهش ناگهانی بازار بورس آمریکا بعنوان یک موضوع نگران کننده است.


وی گفت: به نظر می رسد که در پُرمخاطره ترین لحظه زندگی خود به سر می بریم و گویی که بازار بورس در حال چرت زدن است و باید بپذیرم که این رفتار بورس را نمی توانم درک کنم.


بر همین اساس، «اس اند پی ۵۰۰» که شاخص بزرگ ترین شرکت های آمریکایی در بورس «وال استریت» است از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد با بیشترین میزان رشد در تاریخ خود روبرو شده است.



«ریچارد تالر» گفت: بورس آمریکا بصورت کند اما با اطمینان بالا می رود و اگر افزایش ناگهانی بورس «وال استریت» بستگی به گمانه زنی از کاهش قابل توجه مالیات باشد، مطمئنا تجار باید اعتماد خود را نسبت به فضای کسب و کار آمریکا از دست بدهند و این موضوع در آستانه اتفاق افتادن است.


این اقتصاد دان برجسته آمریکایی گفت: در مورد بازار بورس نگران هستم و این موضوع شبیه به زمانی است که سرمایه گذاران نگران هستند و نسبت به اینکه سراسیمه باشند، مستعد هستند؛ در حالی که چیزی بازار را دچار تلاطم نمی کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر