20 مهر 1396 - 16:10
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبرداد:

پرداخت ۳۷۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در شش ماه

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت ۳۷۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در شش ماه اول امسال خبرداد.
کد خبر : ۷۶۰۴۰
مرتضی اکبری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در سفر به استان هرمزگان در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران طی ده سال فعالیت خود توانسته است با جمع آوری منابع قرض الحسنه مردم، وام های قرض الحسنه پرداخت نماید.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: این بانک طی یک دهه فعالیت خود بیش از سه میلیون تسهیلات قرض الحسنه اعطا نموده که پانصد و ده هزار فقره آن مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ می باشد. در ۶ ماه ابتدای سال جاری نیز بالغ بر ۳۷۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های ازدواج، سلامت و درمان، معیشت و اشتغالزایی پرداخت شده است.


وی اظهارداشت: در بانک قرض الحسنه مهرایران به سپرده های مردم سودی پرداخت نمی شود به همین دلیل تمامی تسهیلات پرداختی نیز بدون سود و تنها با دریافت کارمزد انجام می گردد.


اکبری درباره اینکه مردم به قرض الحسنه در بانک ها نظر خوبی ندارند خاطرنشان کرد: در بانک ها منابع بخش عقود و قرض الحسنه با هم ترکیب می شد و تفکیک آنها کار آسانی نبود و بانک ها وقتی در پرداختی های خود با مشکل مواجه می شدند از منابع قرض الحسنه برای عقود استفاده می کردند و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نمی شد؛ به همین دلیل مردم به دیده ابهام به بحث قرض الحسنه نگاه می کردند اما در بانک قرض الحسنه مهرایران تمامی تسهیلاتی که پرداخت می شود بصورت قرض الحسنه می باشد.


وی عنوان کرد: در بانک قرض الحسنه مهرایران علاوه بر اینکه از محل منابع سپرده گذاران به مردم وام های قرض الحسنه پرداخت می شود، برای خود سپرده گذاران نیز از محل گردش حساب آنها امتیازی در نظر گرفته می شود که از این محل نیز می توانند تسهیلات دریافت نماید.


وی به تسهیلات این بانک اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین تسهیلاتی که در بانک قرض الحسنه مهرایران پرداخت می شود در زمینه های معیشت، کارآفرینی، ازدواج، کمیته امداد و بهزیستی می باشد که در زمینه ازدواج و بهزیستی که وام های تکلیفی است تا سقف صد میلیون ریال و در دیگر تسهیلات تا سقف ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و به تازگی در قالب بانکداری اجتماعی نیز پرداخت تسهیلات تا سقف ۳۰۰میلیون ریال انجام می شود.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه، درباره یکی دیگر از خدمات این بانک گفت: یکی دیگر از خدمات این بانک، افتتاح حساب آنلاین است که مشتریان با مراجعه به سایت می توانند برای خود افتتاح حساب نمایند و نیازی به مراجعه حضوری به شعبه ندارند.


اکبری اظهارداشت: افرادی که تمایل به دریافت سود ندارند منابع خود را به سمت بانک های قرض الحسنه سوق دهند تا این بانک ها از این محل به نیازمندان وام های قرض الحسنه پرداخت نمایند.


وی در پایان عنوان کرد: گرچه سقف تسهیلاتی که توسط این بانک پرداخت می شود محدود است اما این مبالغ گره های زیادی را از مردم رفع می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر