21 مهر 1396 - 13:38
پیشنهاد سفیر ایران:

مبادلات ایران و سریلانکا به یورو انجام شود

سفیر ایران در سریلانکا پیشنهاد کرده است تا مبادلات تجاری بین ۲ کشور به جای دلار به یورو انجام شود.
کد خبر : ۷۶۰۶۱
یورو

به گزارش ایبِنا به نقل از فارس، محمد زائری‌امیرانی سفیر ایران در سریلانکا از بانک‌های این کشور خواست تا برای توسعه روابط تجاری با ایران شرایط استفاده از یورو به جای دلار در مبادلات تجاری دو جانبه را فراهم کنند.


وی اعلام کرد با توجه به تداوم اعمال برخی تحریم‌های بانکی آمریکا علیه ایران و وجود موانع مرتبط برای مبادله با ایران بانک‌ها در سریلانکا باید از نظام پرداخت یورو به جای دلار در مبادله با ایران استفاده کند.


سفیر ایران در سریلانکا که در مجمع اتاق ملی بازرگانی سریلانکا سخن می‌گفت، افزود: تنها نگرانی بانک‌ها این است که اگر در راستای نقل و انتقال پول با ایران قدم بردارند با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل و برای حل این مشکل کانال مبادلاتی برای مبادله به یورو فراهم است.


اجلاس اتاق ملی بازرگانی سریلانکا با عنوان تجارت دوجانبه ایران و سریلانکا با حضور سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و سریلانکایی طی روزهای گذشته در سریلانکا برگزار شده است.


زائری‌امیرانی در سخنان خود در طول این اجلاس تاکید کرد: ایران هم اکنون با اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها به یورو مبادله می‌کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


از آنجایی که خدمات بانکی در توسعه تجارت نقش مهمی دارد بانک‌ها وظیفه دارند تا کانال مبادله‌ای به یورو را فراهم کنند. امیرانی تاکید کرد: افراد بدبین و کوته‌بین برای هر راه‌حلی یک مشکل ایجاد می‌کنند اما این نگاه به توسعه روابط بین ایران و سریلانکا منجر نخواهد شد.


وی افزود:‌ نوآوری و نگاه آینده‌نگر از جمله مهم‌ترین پیش‌نیازهای توسعه روابط تجاری بین دو کشور است. سفیر ایران در سریلانکا گفت: من از زمانی که مسئولیت سفارت ایران در سریلانکا را بر عهده گرفتم همکاری‌ بین دو کشور به طور کامل برای توسعه روابط تجاری دوجانبه شکل گرفته و من قصد دارم حجم روابط بین دو کشور را به بالاترین سطح ممکن برسانم.


در حال حاضر ایران و سریلانکا روابط بانکی ندارند اما در جلسه‌ای که در ماه آگوست بین رئیس‌جمهور ایران و سخنگوی مجلس سریلانکا شکل گرفت دو طرف بر لزوم ایجاد روابط بانکی بین دو کشور تاکید کردند.


حسین بامیری وابسته تجاری سفارت ایران در سریلانکا گفت امیدوار هستیم تا پایان سال جاری میلادی و یا در ماه‌های نخست سال آینده میلادی بتوانیم روابط بانکی بین ایران و سریلانکا را شکل دهیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر