راه اندازی کت باندها؛ نیازمند گزارشات مالی شفاف

عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، راه اندازی اوراق بهادار بیمه ای (کت باندها) در بورس ایران را نیازمند گزارشات مالی شفاف به منظور قانع کردن خریداران دانست.
کد خبر : ۷۶۱۲۸
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

مجید بنویدی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره پیش شرط های راه اندازی کت باندها در بورس ایران، گفت: راه اندازی کت باندها نیازمند گزارشات مالی تخصصی هستند تا خریداران قانع شوند آنها را با نرخ های تضمین شده بخرند.


وی با بیان اینکه بیمه مرکزی تاکنون دستورالعمل خاصی برای مجوز انتشار کت باندها در اختیار شرکت های بیمه قرار نداده است، اظهار داشت: راه اندازی کت باندها نیازمند فراهم شدن زیرساخت های لازم و شرایط خاص خود است.


عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد: انتشار کت باندها در حقیقت همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه است زیرا در حقیقت با انتشار این اوراق ریسک بازار بیمه به بازار سرمایه منتقل می شود.


بنویدی تاکید کرد: یکی از مهم ترین موضوعات درباره انتشار کت باندها، این است که با توجه به نرخ این اوراق خریداران از آنها استقبال خواهند کرد یا خیر؟


به گزارش ایبِنا، کت باندها اوراق بهادار مرتبط با بیمه هستند که با انتشار آن ریسک شرکت های بیمه با سرمایه گذاران ریسک پذیر بازارسرمایه تقسیم می شود و به طور قطع ظرفیت صنعت بیمه را ارتقا خواهد داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها