23 مهر 1396 - 18:24

تامین مالی ۷ طرح فولادی توسط بانک صنعت و معدن

موضوع تامین مالی طرح‌های صنعت و معدن با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در چارچوب برنامه های توسعه تداوم دارد و این مهم در پروژه های زیربنایی، به ویژه بخش های نیروگاهی، صنایع هوایی و خطوط ریلی پیگیری شده است.
کد خبر : ۷۶۱۷۵
بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا، به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن موضوع تامین مالی طرح های صنعت و معدن با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در چارچوب برنامه های توسعه تداوم دارد و این مهم در پروژه های زیربنایی، به ویژه بخش های نیروگاهی، صنایع هوایی و خطوط ریلی پیگیری شده و بانک صنعت و معدن در این مسیر به خوبی گام بر می دارد. یکی از مهم ترین اقدامات در این مسیر تامین مالی ۷ طرح فولادی است که توسط بانک صنعت و معدن انجام شده و قرار است تا ظرف دو سال آینده همه آنها وارد فاز تولید شوند.


روز شنبه ۲۲ مهرماه سال جاری کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزارتن با حضورمعاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مقامات کشوری و استانی با تامین مالی ۲۸۲ میلیون یورویی بانک صنعت و معدن افتتاح شد.


این طرح که درزمره طرح های هفتگانه فولادی است در راستای قانون برنامه سوم و چهارم توسعه در بخش صنایع معدنی و به منظور تأمین فرآورده‌های فولادی و رفع نیاز به واردات فولاد و کسب بخشی از سهم جهانی فولاد، ساخته شده است.


اشتغال زایی طرح


در طول اجرای این طرح، برای بیش از ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می شود. بررسی آمار عملکرد بانک صنعت و معدن نشان می دهد، طی چهار سال گذشته طرح های زیرساختی، ملی و زیر بنایی فراوانی در کشور با تسهیلات این بانک به بهره ‌برداری رسیده که نگاهی به این اقدامات نقش و جایگاه این بانک توسعه ای را در اقتصاد کشور نشان می دهد.


سهم ۵۰ درصدی از ظرفیت فولاد


بانک صنعت و معدن تامین مالی ۵۰ درصد از ظرفیت تولید فولاد کشور را برعهده گرفته و اکنون ۱۳ طرح فولادی نیز با تسهیلات این بانک در حال اجراست، انتظار می رود طی ۳ سال آینده تولید فولاد از رقم ۲۵ میلیون تن در سال عبور کرده و سهم ایران در تولید جهانی از یک درصد به یک و نیم درصد افزایش یافته و این امر منجر به ارتقای رتبه جهانی ایران در این صنعت از ۱۴ به ۱۱ شود.


تامین مالی هفت طرح فولاد استانی سپید دشت (چهارمحال و بختیاری)، نی ریز (فارس)، قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان (خوزستان)، سبزوار (خراسان رضوی)، بافت (کرمان) و میانه (آذربایجان شرقی) که در قالب فاینانس چین صورت گرفته، از اقدام های مهم در این بخش است ...


واقعیت این است که گـشایش خطوط اعتباری چین برای طرح های فولادی کشور به عنوان موفقیتی برای این بانک به حساب می آید. این کار با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، اموراقتصادی و دارایی، امورخارجه، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی صورت گرفته است.


هفت طرح فولادی استانی که از سال ۱۳۸۵ به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، از نیمه دوم سال ۹۲ در دست اجرا قرار گرفت و علاوه بر افتتاح واحد آهن اسفنجی فولاد سپیددشت در آذرماه سال ۹۵ و فولاد میانه در مهرماه سال جاری قرار است ظرف ۲ سال آینده نیز فازهایی از طرح های دیگر به بهره برداری برسد.


علاوه براین، حمایت های دولت یازدهم و اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو تسهیلات بانک صنعت و معدن برای شرکت فولاد ازنا که ظرفیت ۱.۵ میلیون تنی دارد در استان لرستان، پس از هشت سال توقف، آن را فعال ساخته و بهره برداری از فاز نخست طرح یاد شده برای سال ۹۷ پیش بینی شده که امکان اشتغال ۹۰۰ نفر را فراهم می سازد. این واحد صنعتی قرار است ورق فولادی بالای پنج میلیمتر تولیدکند.


طرح های فولادی مکران (سیستان و بلوچستان)، روهینا جنوب (خوزستان)، مادکوش (هرمزگان)، پاسارگاد (فارس) و طرح فولادی ارفع (یزد) از دیگر طرح های فولادی کشور است که توسط این بانک تامین مالی شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر