در سال ۲۰۱۸؛

نرخ بهره بانکی آمریکا باید ۴ بار دیگر افزایش پیدا کند

رئیس بانک فدرال «بوستون» گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد آمریکا، نرخ بهره بانکی نیازمند افزایش در ماه دسامبر و ۴ مرتبه دیگر در سال ۲۰۱۸ میلادی است.
کد خبر : ۷۶۱۹۴
فدرال رزرو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «اریک روسنگرین» رئیس بانک فدرال «بوستون» گفت: با در نظر گرفتن روند نزولی نرخ بیکاری و افزایش تورم در ایالات متحده، فدرال رزرو نیازمند افزایش نرخ بهره بانکی در ماه دسامبر سال جاری  و همچنین افزایش آن بین ۳ تا ۴ مرتبه دیگر در سال آینده میلادی است.


وی در ادامه گفت: اگر نرخ تورم به هدف از پیش تعیین شده بانک فدرال رزرو برسد و با احتساب نرخ بیکاری که در حال حاضر با رسیدن به ۴.۲ درصد، کمترین رقم در ۱۶ سال اخیر است و با قرار گرفتن آن در کمتر از ۴ درصد که حاکی از شتاب اقتصادی در آمریکا خواهد بود، افزایش نرخ بهره را باید تا ۴ مرتبه در سال آینده در راستای سیاست رونق اقتصادی آمریکا در دستور کار خود قرار دهیم.


«روسنگرین» گفت: با ثبات پیدا کردن نرخ تورم به ۲ درصد، برای افزایش بیشتر آن نیازمند بالابردن نرخ بهره هستیم.


همچنین «ریچارد تالر» برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال جاری میلادی هم بر این باور است که فدرال رزرو نرخ بهره را برای یک مدت طولانی مدت بسیار پایین نگه داشته است و علت آن هم به خطر فشار تورمی ناخواسته بر می گردد.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها