شاخص بورس آسیا رکورددار یک دهه اخیر شد/ یورو سقوط کرد

شاخص بورس کشورهای آسیای به بیشترین رقم از سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد رسید؛ اما یورو در مقابل دلار ۲ دهم درصد سیر نزولی گرفت.
کد خبر : ۷۶۱۹۶
بورس

به گزاش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، میانگین شاخص بورس کشورهای آسیایی در منطقه خارج از ژاپن در اولین روز معاملات هفته جاری میلادی به بیشترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد رسید.


در همین حال شاخص بورس «نیکی» ژاپن برای ششمین روز متوالی با روند افزایشی روبرو شد و رکورد بالاترین رقم از نوامبر سال ۱۹۹۶ میلادی به بعد را ثبت کرد. بورس استرالیا و «شانگهای» چین هم هر کدام به ترتیب با ۶ دهم درصد و یک دهم درصد جهش روبرو شدند.


البته روند افزایشی بورس ها به انتشار آمار پیش رو اقتصادی چین در هفته جاری میلادی برای سه ماه سوم این کشور بر می گردد که حاکی از روند مثبت دارد. همچنین اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا هم ۲.۲۹ درصد افزایش پیدا کرد و در بازار جهانی ارز شاخص دلار در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان تقویت شد و به ۹۳.۲۰۷ واحد، رسید؛ اما هر دلار به ۱۱۲.۰۴ ین رسید که نشان از افزایش ارزش دلار در مقابل ین دارد.


هر یورو با ۲ دهم درصد کاهش به ۱.۱۷۹۹ دلار رسید؛ اما هر اونس طلای با رسیدن به یکهزار و ۳۰۱ دلار تقریبا بیشترین سیر صعودی خود در ۳ هفته اخیر را تجربه کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر