24 مهر 1396 - 15:10

تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خرید انشعابات آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری این استان، به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای نوسازی شبکه انشعابات فاضلاب اقدام کرد.
کد خبر : ۷۶۲۲۵
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا، به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، هاشم امینی با بیان این مطلب گفت: شرکت آب و فاضلاب با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایران، باب جدیدی در ارائه خدمات فاضلاب به مشترکین خود ایجاد کرده است.


وی افزود: در این روش متقاضیان با دریافت تسهیلات قرض الحسنه از این بانک، میزان کسری حق انشعابات مربوط به شرکت های آب و فاضلاب را تامین و پرداخت می نمایند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: دستاوردهای اجتماعی و به تبع آن زیست محیطی و افزایش شاخص سلامت و بهداشت عمومی از ویژگی های این روش است و در این مدل، همه ذینفعان از منافع آن بهره می گیرند.


امینی ادامه داد: با انعقاد این تفاهمنامه، شرکت های آب و فاضلاب نقدینگی لازم برای پیشبرد پروژه های در دست اقدام را تامین می نمایند و این امر منجر به افزایش سرعت اجرا و ادامه پروژه ها خواهد شد و متقاضیانی که توانایی مالی در پرداخت نقدی را ندارند، می توانند هزینه را در اقساط ۳۶ ماهه پرداخت کرده و به سرعت از خدمات انشعاب فاضلاب برخوردار شوند.


وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی و توانمندسازی نیازمندان واقعی و اقشار ضعیف جامعه تلاش نموده تا در قالب این تفاهمنامه بخشی از هزینه های مالی این پروژه ها بخصوص در بخش فاضلاب را تامین نماید.


امینی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر این طرح بصورت آزمایشی در شهر نجف آباد اجرایی شده است و در سایر شهرهای استان نیز این مدل قابل تسری خواهد بود و به زودی مشترکین می توانند در سراسر کشور از خدمات بانک قرض الحسنه مهرایران در این خصوص بهره مند شوند.


در ادامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به پایه های رشد و ارتقای مسیر چشم انداز صنعت آب و فاضلاب در کشور پرداخت و گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین، بهره گیری از ظرفیت مدیریت کارآمد، استفاده بهینه از ظرفیتهای داخلی در بخش تأمین تجهیزات و خدمات، جذب منابع مالی و فنی بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت قانونی تبصره۳ و بکارگیری نیروی متخصص از جمله عواملی هستند که مسیر رشد و ارتقای صنعت آب و فاضلاب کشور را هموار می سازد.


امینی با اشاره به راهکارهای پیرامون بهره برداری هرچه بهتر از منابع آبی کشور بیان داشت: تهیه و اجرای برنامه جامع مدیریت بحران، توجه ویژه به مدیریت تقاضا، تلاش در جهت کاهش هدر رفت آب، کنترل مصارف ادارات و ارگانها و اجرای طرح نوسازی شبکه فاضلاب از جمله اقداماتی است که می تواند به بهبود وضعیت و جلوگیری از اتلاف آب در نقاط مختلف کشور کمک کند.


مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان سیستم بازچرخانی آب را در افزایش راندمان استفاده از این نعمت الهی حائز اهمیت برشمرد و اظهارداشت: با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در کشور توجه به سیستم بازچرخانی آب و پساب ضروری به نظر می رسد ونیز تنوع بخشی به روشهای تأمین و توزیع آب، توجه به استحصال انرژی های نو، حذف کاربری فضای سبز عمومی و اجرایی شدن تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهرایران برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان اتصال به شبکه فاضلاب، در مدیریت مصرف منابع آبی مؤثر واقع می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها