25 مهر 1396 - 09:37
رییس کمیته امداد خبر داد؛

اعطای ۱۰۰ هزار فقره وام اشتغال به مددجویان

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای اشتغال به ١٠٠ هزار نفر وام دادیم که نتیجه آن کاهش ۱۰ هزار نفری افراد تحت پوشش کمیته امداد بود.
کد خبر : ۷۶۲۴۳
بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پرویز فتاح در سخنانی در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران طرح "همسفره" این کمیته را تشریح کرد و گفت: هدف این طرح رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند زیر ٦ سال است. 
وی با بیان اینکه فقر یک بیماری است که باید ریشه‌های آن را درمان کرد، اعلام کرد: کمیته امداد سال گذشته تنها ٤٠٠ میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت کرده است.
 
رییس کمیته امداد با بیان اینکه ١٧٥ هزار کودک یتیم در کشور داریم، افزود: تمامی یتیمان چه شیعه و چه سنی و حتی ارمنی در کشور ٥ یا ٦ حامی دارند و یتیم بدون حامی نداریم. 
فتاح از برنامه این کمیته برای ساختن مسکن برای تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد طی چهار سال آینده خبر داد و افزود: ١٥٠ هزار خانوار تحت پوشش بدون خانه داریم که سال گذشته ٤ هزار واحد به افراد تحت پوشش واگذار کردیم. 
رییس کمیته امداد تاکید کرد: براساس مبانی علمی می گویم که فقر در کشور ما قابل حل است. 
وی با اشاره به گفت و گوهای خود با رییس جمهوری اظهار داشت: به آقای روحانی گفتم شما که رای گرفته اید یارانه نقدی را قطع کنید و هرکس یارانه خواست را به کمیته امداد معرفی کنید تا ما بررسی کنیم؛ چرا ٤٠ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت  یارانه می شود؟ 
فتاح تاکید کرد: اگر ١٠ میلیارد دلار قاچاق کاهش یابد، به همان اندازه اشتغالزایی می شود. 
وی ادامه داد: سال گذشته هزار میلیارد تومان در بودجه برای ما وام قرض الحسنه از بانک ها اختصاص دادند که سقف آن ١٥ میلیون تومان بود ولی ما یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان جذب کردیم؛ البته ٣٠٠ میلیارد هم خودمان روی آن گذاشتیم. 
وی افزود: ما فقط برای اشتغال به ١٠٠ هزار نفر وام دادیم که نتیجه آن کاهش ۱۰ هزار نفری افراد تحت پوشش کمیته امداد بود.
فتاح گفت: در کمیته امداد یک صندوق قرض الحسنه داریم ودر حال از بین بردن صف دریافت وام های ٢ تا ٥ میلیون تومان هستیم؛ شرایط ضامن سخت هم نداریم. 
وی ادامه داد: برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه در کمیته امداد دیگر صف نداریم.
پیش از سخنرانی فتاح، محمدرضا سلطانی مدیرعامل شرکت زر ماکارون خود را فرزند فقر خواند که امروز بیش از ١٠ هزار کارمند دارد و افزود: سرنا رو نمی توان از سر گشاد آن زد؛ درد و مشکلات و اعتیاد در جامعه وجود دارد ولی حتی یکبار از سوی تصمیم سازان برای تصمیم گیری از ما برای مسائل اجتماعی دعوت نمی شود. 
فاطمه دانشور کارآفرین و مدیر موسسه مهرآفرین نیز گزارشی از اقدامات این موسسه ارایه کرد و خواستار بازنگری در وظایف و مسئولیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) به ویژه در زمینه کودکان و زنان بی سرپرست شد و گفت: امروز بسیاری از کودکان بی سرپرست حتی دارای شناسنامه نیستند. 
مدیرعامل نان سحر نیز در سخنانی با بیان اینکه نباید گداپروری کرد و گفت: چاره حل مشکلات اجتماعی کارآفرینی است؛ باید تولید راه بیفتد تا فقر از بین برود. 
وی افزود: با سود بانکی ٢٠ درصدی نمی توان کارآفرینی کرد و تولید با نرخ سود بانکی بالا محقق نخواهد شد زیرا هیچ عاقلی با این سود تضمین شده بدنبال تولید نمی رود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر