ضرر ۱۰ میلیارد پوندی لندن از برگزیت/بلاتکلیفی بخش خدمات مالی

لندن نیازمند پیشرفت سریع در مذاکرات برگزیت است و اگر فرآیند خروج از اتحادیه اروپا طی ۲ سال آینده انجام نگیرد، صدها هزار شغل در معرض خطر قرار خواهند گرفت.
کد خبر : ۷۶۲۴۸
لندن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از گاردین، در صورتیکه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا همان «برگزیت» در دوره زمانی ۲ ساله به سرعت انجام نگیرد، این موضوع منجر به بلاتکلیفی موسسات مالی در مورد آینده این منطقه می شود و در نهایت ۷۵ هزار مشاغل در بخش خدمات مالی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.


کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که اگر دوره دو ساله برای انتقال بریتانیا از اتحادیه اروپا مورد موافقت قرار نگیرد، شاهد در خطر قرار گرفتن مشاغل و روند نزولی سرمایه گذاری در بریتانیا خواهیم بود.ضمن اینکه اگر بریتانیا از قوانین تجارت جهانی کنار گذاشته شود و از مارس ۲۰۱۹ میلادی به بعد کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بریتانیا تجارت آزاد نداشته باشند، لندن ۱۰ میلیارد پوند از درآمد مالیاتی خود را از دست می دهد. همچنین وابستگی لندن به قوانین تجارت جهانی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بر روی فعالیت های مرتبط با خدمات مالی تاثیر می گذارد.


بر همین اساس شرکت های مستقر در لندن، اجاره دفاتر کاری جدید را در شهرهای فرانکفورت، پاریس، دوبلین و سایر مراکز مالی اروپا را آغاز کرده اند و علت آن هم این است که بعداز برگزیت قادر به انجام فعالیت های خود از لندن نخواهند بود.  





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها