25 مهر 1396 - 12:16
نوبخت عنوان کرد:

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان به مگاپروژه آبی کشور

سخنگوی دولت از اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان از سال ۹۳ تاکنون به مگاپروژه مهار آب‌های مرزی خبر داد.
کد خبر : ۷۶۲۶۲
محمدباقر نوبخت

به گزارش ایبِنا، محمد باقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری و در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۶.۳ میلیارد دلار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان از سال ۹۳ تاکنون به مگاپروژه مهار آب های مرزی اختصاص یافته است.


وی ادامه داد: از نتایج این طرح بزرگ ذخیره پنج میلیارد متر مکعب آب و بهره برداری از ۲۷ سد و بگیری، ۱۵ سد و سامانه انتقال اصلی ۱۱ هزار کیلومتر و ۱۳۰ کیلومتر تونل به روش مکانیزه است.


سخنگوی دولت با اشاره به احداث ۱۴۰ هزار هکتار شبکه اصلی وتامین آب شرب ۴۶ شهر و هزار و ۳۶ روستا بیان داشت: از نتایج این طرح افزایش ۳۷۰ مگاواتی انرژی برق آبی است و در این پروژه ۵۱ هزار نفر مشغول به کار هستند که با بهره برداری کامل طرح ۲۷۰ هزار نفر مشغول به کار شدند.


نوبخت گفت: از سال ۹۳ تاکنون جمعا ۱۱.۶ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای پنج طرح بزرگ زیربنایی آب اختصاص یافت. وی ادامه داد: از این میزان هشت میلیارد دلار به مهار آب های مرزی و ۱.۵ میلیارد دلار برای احداث شبکه های احیا اراضی خوزستان و ایلام اختصاص یافت.


سخنگوی دولت ادامه داد: از این میزان هشت میلیارد دلار به مهار آب های مرزی و ۱.۵ میلیارد دلار برای احداث شبکه های احیا اراضی خوزستان و ایلام تخصیص یافته است.


وی با اشاره به اینکه از این میزان همچنین ۸۰۰ میلیون دلار برای آبیاری نوین و ۵۰۰ میلیون دلار برای آب های سیستان و بلوچستان و ۱.۲ میلیارد دلار است که در فرآیند تخصیص قرار دارند، گفت: این میزان تخصیص به جز هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر