25 مهر 1396 - 12:50

توزیع سبد حمایتی آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم

آیین توزیع اقلام آموزشی و بهداشتی اهدایی بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانش آموزان مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک برگزار شد.
کد خبر : ۷۶۲۶۹
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، ‌دقایقی پیش با حضور دکتر اکبری مدیرعامل به همراه تلیکانی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسئولان استانی و شهرستانی آئین اهدا توزیع اقلام آموزشی و بهداشتی به دانش آموزان مناطق محروم این استان در مدرسه شبانه روزی عشایری فاطمه الزهرا روستای سراب تاوه برگزار شد.


بنا بر این گزارش، بانک قرض الحسنه مهر ایران ۳۳ هزار بسته آموزشی و بهداشتی به دانش آموزان متوسطه کشور با الویت مناطق محروم اختصاص داده است که ۱۶۴۹ بسته آن میان دانش آموزان مناطق محروم استان کهگیلویه و بویر احمد توزیع شد.


اکبری در این مراسم بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای بانک قرض الحسنه مهر ایران تأمین بخشی از نیازهای مالی نیازمندان حقیقی و حقوقی در کشور است، امسال با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و خیرین برنامه ای را برای کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم طراحی و اجرا کردیم.


وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح اظهار داشت: این طرح در راستای برنامه های مسئولیت اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران و با هدف توسعه مشارکت با نهادهای آموزشی، توسعه مشارکت با خیرین، توسعه فعالیت های اجتماعی، حمایت از دانش آموزان مستعد در مناطق محروم و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا شده است که امیدواریم بتوانیم فعالیت هایی از این دست را بیش از پیش اشاعه دهیم.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص استان های تحت پوشش این طرح بیان داشت: طرح اعطای بسته های تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم، با شناسایی افراد نیازمند توسط خیرین در مدارس شبانه روزی استان های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، لرستان، کردستان، سیستان و بلوچستان اجرا شده است.


اکبری افزود: این بسته های تحصیلی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، با ۲ رویکرد آموزشی و بهداشتی تهیه شده و سعی گشته تا نیازهای اولیه یک دانش آموز را در در یک سال تحصیلی فراهم کند که اقلامی همچون کیف و کوله پشتی، لباس و گرمکن ورزشی، کفش، دفتر، خودکار، مسواک، خمیر دندان و... را شامل می شود.


وی با تأکید بر رویکرد اسلامی برنامه ها در بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: این بانک از طریق تعامل با دستگاه ها و نهادهای مختلف تلاش می کند مسئولیت اجتماعی خود را در جامعه ایفا کند و در این راستا تفاهم نامه های همکاری را با وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ...امضاء کرده این که در هریک تلاش شده طرح های مشترکی را برای کمک به نیازمندان جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا کنیم.


در ادامه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: از مجموعه بانک قرض الحسنه مهر ایران که تلاش های بسیاری برای برگزاری باشکوه این برنامه داشتند، قدردانی می کنم.


هادی زارع پور اظهارداشت: امیدوارم حضور دکتر اکبری مدیرعامل بانک و هیأت همراه به این استان منشا خیر باشد. وی با تاکید بر اینکه در قران آیات متعددی در زمینه انجام کار خیر وجود دارد، عنوان کرد: کار خیر کم آن زیاد و کوچک آن نیز بزرگ است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر