دهمین عرضه اولیه امسال فردا در بورس انجام می‌شود

عرضه اولیه سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش فردا در بورس تهران انجام می‌شود.
کد خبر : ۷۶۲۷۰
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روح‌الله حسینی مقدم در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اظهار داشت: عرضه اولیه ۳۵۰ میلیون سهم معادل ۵ درصد از سهام شرکت فولاد کاوه کیش فردا انجام خواهد شد.


وی افزود: هر سهم با قیمت حداکثر ۱۷۶ تومان عرضه خواهد شد و دامنه قیمتی آن محدود است که دلیل آن این است که سهامدار عمده اصرار دارد براساس صورت‌های مالی و گزارش ‌های امیدنامه قیمت ۱۷۶ تومان بالا نیست.


معاون شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با بیان اینکه همه گزارش های شرکت از طریق کدال منتشر شده و نیاز به گزارش جدیدی نیست، گفت: بازار باید به جمع‌بندی برسد که گزارش‌های رسمی که در کدال منتشر شده چقدر می‌تواند صحیح باشد تا براساس آن قیمت سهم تعیین شود.


حسینی مقدم خاطرنشان کرد: این عرضه ابتدای کار است و حفظ نام و شهرت در بازار سرمایه مسئولیت سنگینی ایجاد می‌کند و باید شفافیت و ملاحظات بازار سرمایه به شکل جدی پیگیری شود.


علی دهاقین مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز در ادامه نشست گفت: این شرکت با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومان در شهر بندرعباس در حال فعالیت بوده که این سرمایه قابل افزایش به ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.


وی افزود: دو مدول احیا و آهن‌سازی شرکت در سال ۸۸ با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن راه‌اندازی شد که در یک بازه زمانی کوتاه تولید آن به ۹۰ درصد ظرفیت رسید. وی ادامه داد: همچنین فاز یک مجتمع فولاد سازی شرکت با ظرفیت اسمی تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن آغاز به کار کرد که در سال ۹۵ به تولید ۶۰۰ هزار تن در سال دست یافتیم و برای امسال نیز تولید ۹۰۰ هزار تن را در برنامه داریم.


دهاقین با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۸۵ درصد تولید شرکت صادر شده است، گفت: فاز دوم فولادسازی تا نیمه دوم سال ۹۸ افتتاح می‌شود تا ظرفیت تولید فولاد به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد.


وی موقعیت استراتژیک، نزدیکی به دریا و حمل و نقل با هزینه کمتر را از مزایای این مجتمع تولیدی برشمرد و گفت: فرهنگ صادرات سرلوحه کار شرکت است و همه اقدامات برای صادرات در کشورهای هدف انجام شده است.


مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان و امارات و همچنین کشورهای تایلند، مالزی، اندونزی، تایوان و ترکیه را از جمله کشورهای هدف صادرات شرکت عنوان کرد و گفت: اقدامات اولیه برای صادرات به فیلیپین نیز انجام شده است.


دهاقین در مورد سهامداران شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: ۵۱ درصد سهام شرکت متعلق یه هولدینگ فولاد کاوه معدنی پارس است که ۱۰۰ درصد سهام آن در اختیار بنیاد مستضعفین قرار دارد، همچنین ۳۹ درصد سهام شرکت به بنیاد مستضعفین، ۱۰ درصد به شرکت مادرتخصصی مالی سینا و  بقیه به سهامداران خرد تعلق دارد.


شریفی رییس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب نیز گفت: ۴ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن کشور است و از منابع گاز فراوان نیز برخوردار هستیم که تولید فولاد را در کشور دارای توجیه اقتصادی می‌کند، همچنین تکنولوژی تولید ما سازگار با مجیط زیست است و نزدیکی به معادن نیز تامین مواد اولیه را تسهیل می‌کند.


وی افزود: شاخص تولید به ازای هر نفر در کشور ما ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن و در دنیا حدود ۱۵۰۰ تن است که در شرکت فولاد کاوه این شاخص سال آینده به بیش از ۱۰۰۰ تن می‌رسد. شریفی تصریح کرد: شرکت برای عرضه ۱۰ درصد سهام برنامه دارد که ۵ درصد آن برای کشف قیمت فردا عرضه و سپس ۵ درصد دیگر عملیاتی می‌شود.


وی در مورد تسهیلات ارزی دریافت شده نیز گفت: در فاز یک پروژه برای تولید آهن اسفنجی همه منابع ارزی از صادرات تامین شده است و در فاز دوم که از سال ۹۲ آغاز شده ۱۲۸میلیون یورو از صندوق توسعه ملی دریافت کردیم که امسال طبق برنامه ۴۰۰ میلیون دلار صادرات خواهیم داشت که ۱۴۵ میلیون آن محقق شده و در نتیجه مشکلی برای بازپرداخت تسهیلات ارزی نداریم.


شریفی افزود: تاکنون مشکلی برای نقل و انتقال پول با کشورهای هدف صادرات نداشته‌ایم و از طریق صرافی بانک‌ها این کار صورت گرفته‌ است.


برچسب ها: بورس عرضه اولیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر