۳۰ درصد ارزش مبادلات فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم

در پی اتمام مبادلات امروز در فرابورس بالغ بر ۲۵۷ میلیون ورقه بهادار دست به دست شد که خرید و فروش این اوراق در ۹۵ هزار و ۳۵۸ نوبت معاملاتی، ارزشی افزون بر یکهزار و ۱۶۱ میلیارد ریال را به ثبت رساند.
کد خبر : ۷۶۲۸۷
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، ۶۰ درصد از حجم و ۳۰ درصد از ارزش کل مبادلات روز جاری به بازارهای اول و دوم اختصاص داشت؛ بدین ترتیب شاهد دادوستد بیش از ۲۴۸ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۵۰۵ میلیارد ریال در این بازارها بودیم.


بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی در این دو بازار مربوط به نماد «حآسا» با دادوستد بیش از ۴۸ میلیون سهم به ارزش معاملاتی افزون بر ۷۱ میلیارد ریال بود و نمادهای «ذوب» و «کرمان» نیز جایگاه دوم را به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی در اختیار داشتند.


بررسی تحولات امروز در فرابورس حاکی از پیشتازی نماد معاملاتی شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی در جدول نمادها با بیشترین رشد قیمت است. پس از آن نماد قاسم با ۴.۷ درصد رشد قیمتی، بیشترین افزایش قیمت را در میان نمادهای فرابورسی به همراه داشته است.


در سمت مقابل، نماد «ولشرق» که با بیشترین بازدید از سوی معامله‌گران نیز روبه‌رو شد و سپس نماد «قچار» متعلق به شرکت فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال، بیشترین کاهش قیمتی را در جریان معاملات امروز متحمل شدند.


نمادهای «ارفع»، «شراز»، «میدکو» و «شاوان» نیز هر کدام با کم‌تر از یک واحد تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس، افت یک واحدی این نماگر را رقم زدند تا در نهایت آیفکس در ارتفاع ۹۲۹ واحدی قرار گیرد.


نگاهی کوتاه به معاملات بازار پایه


معاملات روز جاری در بازار پایه به دادوستد افزون بر ۹۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال منتهی شد که این حجم از مبادله در ۱۰ هزار و ۶۴۵ نوبت معاملاتی انجام شد.


همچنین خریداران و فروشندگان اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در چهارمین روز کاری این هفته بیش از ۴۲ هزار ورقه تسه را به ارزش بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال دست به دست کردند و بیشترین استقبال را نسبت به امتیاز تسهیلات مسکن تیرماه۹۶ با نقل‌وانتقال بیش از ۱۸ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۱۴ میلیارد ریال نشان دادند.


در تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز ۵۸۹ هزار و ۵۷۰ ورقه به ارزش بالغ بر ۵۴۴ میلیارد ریال میان معامله‌گران جابه‌جا شد که اسناد خزانه اسلامی در نماد سخاب۷ بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص دادند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها