26 مهر 1396 - 08:34

امکان دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات گمرک فراهم شد

رییس کل گمرک ایران اعلام کرد: دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات صادرات، واردات و ترانزیت به کمک بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور فراهم شد.
کد خبر : ۷۶۲۹۹
فرود عسگری

به گزارش ایبِنا، فرود عسگری در دومین نشست شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر فراهم شدن دسترسی لحظه ای به اطلاعات صادرات، واردات و ترانزیت کالا، گفت: دسترسی لحظه ای به اطلاعات صادرات، واردات و ترانزیت به کمک بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور فراهم شده است.


رییس کل گمرک ایران اظهارداشت: بانک اطلاعات تجارت خارجی در گمرک ایجاد شده که اطلاعات قابل انتشار این بانک اطلاعاتی بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سایت گمرک ایران قرار داده می شود.


وی افزود: در عصری قرار داریم که سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالاست و این امر کار روابط عمومی‌ها را دشوارتر کرده است. اطلاع از شرح وظایف دستگاه‌ها و انعکاس به موقع اطلاعات از دیگر مواردی است که روابط‌ عمومی‌ها باید به آن توجه داشته باشند.


رییس کل گمرک ایران گفت: گمرک از یک سامانه بسیار قوی برخوردار است. کارهای این سامانه از سال ۹۲ آغاز شده و کار بسیار سختی بود. سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در سخت‌ترین رویه‌ها مثل واردات که از پیچیدگی زیادی برخوردار است و مقررات زیادی دارد اجرایی شد.


عسگری افزود: با اجرایی شدن این سامانه حجم انبوهی از اطلاعات را تولید کردیم و در رویه‌های واردات، صادرات، ترانزیت و مبارزه با قاچاق و ... یکی از کارهای بزرگی که شد این سامانه است.


وی گفت: از دستاوردهای دیگر این سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در گمرک ایران است که هم اکنون دسترسی به این اطلاعات لحظه‌ای است و ریز اطلاعات را در سامانه داریم.


رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های درگیر در خصوص شناسایی این سامانه روابط عمومی بود، به اطلاع رسانی به موقع کارکردها و قابلیت های این سامانه و شفاف سازی فرآیند انجام کار با این سامانه اشاره کرد و افزود: کارکرد روابط‌عمومی‌ها به خاطر گستردگی کار وزارت امور اقتصادی و دارایی بسیار حساس است و با توجه به اینکه عموم مردم با این وزارتخانه در ارتباط هستند و حجم بالایی از مردم از ما خدمت می‌گیرند، باید روابط عمومی ها هم‌افزایی داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر