همتی خبر داد؛

رشد ۲۰ درصدی صنعت بیمه در شش ماهه اول سال

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با تلاش شرکت‌های بیمه و استقبال روزافزون مردم از پوشش‌های بیمه‌ای، صنعت بیمه رشد حدود ۲۰ درصدی در شش ماهه اول سال را تجربه کرد.
کد خبر : ۷۶۳۱۰
عبدالناصر همتی

به گزارش ایبِنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی با اعلام این خبر، افزود: با رشد ۲۰ درصدی حق‌بیمه‌ها نسبت به شش ماهه اول سال گذشته، مجموع حق‌بیمه تولیدی در شش ماهه اول سال جاری به حدود ۱۶۶ هزار میلیارد ریال رسید.


رییس شورای عالی بیمه به استقبال خوب مردم از بیمه‌های عمر اشاره و تاکید کرد: شرکت‌های بیمه در نیمه اول امسال با فروش ۲۲ هزار میلیارد ریال بیمه عمر، رشد ۳۵ درصدی این بیمه‌نامه را در شش ماهه اول نسبت به شش ماهه مشابه در سال گذشته تجربه کردند.


همتی رشد ۲۳ درصدی حق‌بیمه بدنه اتومبیل در مقایسه با رشد ۸ درصدی سال ۱۳۹۵ و رشد ۲۰ درصد بیمه‌های آتش‌سوزی در مقایسه با رشد ۱۰ درصدی سال ۱۳۹۵ را قابل توجه و نشانه گرایش بیشتر مردم به خرید این نوع بیمه‌نامه‌ها دانست.


وی رشد خسارت‌های پرداختی را در شش‌ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ همانند رشد حق‌بیمه و حدود ۲۰ درصد اعلام و با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی خسارت‌های پرداختی در رشته آتش‌سوزی در نیمه اول امسال در مقایسه با رشد ۳۵ درصدی خسارت‌های این رشته در سال ۱۳۹۵ آن را تحول مهمی در مجموع ریسک‌های بیمه‌ای کشور دانست.


همتی رشد حق‌ بیمه و خسارت بیمه‌های شخص‌ثالث را متوازن و در حدود ۱۲ درصد اعلام کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر