26 مهر 1396 - 12:25
سرپرست شعب بانک صنعت و معدن استان مرکزی،

ارائه راهکار تخصصی برای سرمایه‌گذاری باهدف بهره‌وری وبازدهی بیشتر

عملکرد شعب هر بانک و بویژه بانک های تخصصی در مناطق مختلف کشور تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و صنعتی آن مناطق دارند و می تواند چهره استان ها و در مجموع کشور را دگرگون کند.
کد خبر : ۷۶۳۲۲
بانک صنعت و معدن
 به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک صنعت ومعدن؛ فرشید رادور زنگنه، سرپرست شعب بانک صنعت و معدن استان مرکزی گفتگویی داشته ایم که می خوانید:


نوع نگاه بانک صنعت و معدن به مشتریان ومتقاضیان تسهیلات چیست؟
شعب یک بنگاه مالی و پولی در حقیقت به مثابه سنگرهای خط مقدم جبهه های فعالیت اقتصادی و بانکی هستند که بیشترین ارتباط و نزدیکی را با آحاد جامعه و متقاضیان دریافت خدمات بانکی دارند. متقاضیان یا بهتر بگوییم مشتریان؛ افرادی هستند که به تناسب نوع فعالیت خود در عرصه اقتصاد؛ تولید و تجارت انتظاراتی از بانک متبوع خودشان دارند.
بانک صنعت و معدن نیز به عنوان یک بانک توسعه ایی با قدمت ۶۰ ساله از جمله بانک هایی است که رضایت مشتریان و به تبع آن توسعه پایدار و اشتغالزایی را مدنظر قرار دارد و بر گسترش خدمات خود نیز تاکید فراوان دارد.


استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
برخورداری از صنایع بزرگ مادر با ویژگیهای فنی و تخصصی (نظیر قطبهای صنعتی مهم اراک، ساوه و شازند) که بستر مناسبی را جهت ایجاد صنایع پایین دستی زنجیره ها، شبکه ها و خوشه های تولیدی صنعتی فراهم آورده است. وجود منابع و ذخایر معدنی مصالح ساختمانی، فلزی و غیر فلزی نظیر: سنگ های ساختمانی و تزیینی، خاک های صنعتی، سولفات سدیم و سنگ آهن که زمینه ای برای فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی مواد معدنی در استان است.
در ضمن وجود سه سد بزرگ الغدیر، ۱۵ خرداد وکمال صالح و خطوط انتقال و بیش از یکصد سد و بند کوتاه، وجود قابلیت تولید محصولات کشاورزی دارای ارزش صادراتی (گل و گیاهان زینتی، انار، پسته، کشمش، گیاهان دارویی، ماهیان زینتی و...)، مزیت نسبی در تولید محصولات باغی، زراعی، گلخانه ای، ارگانیک و کشت دوم، وجود پتانسیلهای سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن خصوصا در صنایع فلزی و شیمیایی، صنایع پایین دستی آلومینیوم و پتروشیمی، ماشین آلات و قطعات خودرو، ریلی و کانی غیر فلزی، نیروگاه ها و پالایشگاه در استان جهت تولید حامل های انرژی و وجود خطوط انتقال، ایستگاه و پستهای برق و توزیع انرژی، موقعیت ممتاز جغرافیایی استان بدلیل واقع شدن در دالان ارتباطی شمال و جنوب و دالان غرب و شرق کشور، برخورداری از آزاد راهها، بزرگراهها و راههای اصلی ترانزیتی با کارکرد استانی، منطقه ای، ملی و فرا ملی، برخورداری از راه آهن سراسری کشور و بهره‌برداری از آن در حمل و نقل آسان، پراکنش نسبتا متعادل شهرها و روستاها در پهنه جغرافیایی و سهولت خدمات رسانی به مراکز جمعیتی، نمایشگاه بین المللی و گمرک در استان، زیرساختها در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی (بیمه ای، درمانی، شبکه خدمات رسانی، بانک اطلاعات بیمه ای، اورژانس اجتماعی، مراکز مشاوره ای)، مراکز دانشگاهی (دولتی و غیر دولتی)، حوزوی و مراکز فنی وحرفه ای از مزیت های این استان است.


بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
بانک صنعت و معدن استان مرکزی از سال ۱۳۸۰ تا کنون بیش از ۵.۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه درگردش در قالب عقود اسلامی جهت حمایت از تولید و ایجاد یا حفظ اشتغال استان پرداخت نموده است.


چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟
ارائه تسهیلات ارزان قیمت در مقاطع زمانی مختلف، جذب منابع از صندوق توسعه ملی و سایر مراکز ارائه دهنده منابع پولی، انعقاد قراردادهای سه جانبه جهت کمک به بخش معدن با وزارت صنعت، معدن و تجارت و ارائه راهکارهای تخصصی در خصوص نوع سرمایه گذاری با هدف بهره وری و بازدهی هر چه بیشتر.


طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
طبق آمار ماخوذه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تعداد ۸۵۸ واحد از سال ۱۳۹۰ تا مرداد ماه ۱۳۹۶ با تعداد اشتغال ۱۲.۲۱۶ نفر به بهره برداری رسیده است.


تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان؟ درصد پیشرفت آنها؟
هم اکنون ۸ طرح صنعتی در حال اجرا در استان مرکزی نزد بانک صنعت و معدن وجود دارد که برخی از آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر