26 مهر 1396 - 12:38
زراعتی اعلام کرد؛

۱۰ برنامه راهبردی در بانک صادرات در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل بانک صادرات از در دستور کار قرار گرفتن ۱۰ برنامه راهبردی در این بانک خبر داد.
کد خبر : ۷۶۳۲۸
سیاوش زراعتی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیاوش زراعتی که در همایش «تبیین سیاست های اعتباری و حقوقی- بررسی عملکرد شش ماهه شبکه بانک صادرات ایران» در مشهد سخن می گفت، در جمع اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران بانک، ۱۰ دستور کار را برای پیشبرد اهداف بانک صادرات اعلام کرد .


کاهش مطالبات سمی و غیر جاری، تعیین تکلیف اموال مازاد، تغییر ترکیب منابع، ارتقاء بهره وری نیروی انسانی، ارائه خدمات نوین بانکی و تداوم فعالیت های بانک در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای مهم سخنان زراعتی در جمع مدیران بانک صادرات بود.


وی، کارنامه این بانک را در۶ ماهه نخست سال جاری در حوزه های مختلف موفق ارزیابی کرد و گفت: براساس نقشه راه تدوین شده رو به جلو حرکت خواهیم کرد.  .


ضرورت اجرای دقیق نقشه راه


مدیرعامل بانک صادرات با اشاره بر اجرای دقیق و منسجم نقشه راه بانک بر تسریع در روند عملیاتی شدن آن تاکید کرد .


وی با بیان این جمله که «مسئله ناخوشایند مطالبات غیرجاری» قابل تحمل نیست، افزود: باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود .


زراعتی درعین حال گفت: مطالبات کلان بانک را شخصا به طور مستمر، پیگیری کنم .


دارایی های سمی به عنوان آن دسته از دارایی هایی که قابلیت نقد شوندگی آنها از بین رفته و به دلیل نبود تقاضا، بازار ثانویه ای برای معامله آنها وجود ندارد، موضوع دیگری بود که زراعتی به آن پرداخت و گفت: کاهش دارایی های سمی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.


وصول مطالبات براساس نقشه راه بانک


زراعتی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران بانک صادرات وصول مطالبات براساس نقشه راه بانک را یادآور شد .


تعیین تکلیف اموال و املاک مازاد و بلا استفاده بانک صادرات موضوع بعدی مطرح شده توسط این بالاترین مقام این بانک در همایش بود.


مدیرعامل بانک صادرات در ادامه با اشاره به مصوبه تغییر نرخ سود سپرده های بانکی و همزمان نظارت دقیق بانک مرکزی بر رعایت نرخ مصوب شورای پول و اعتبار گفت: باید مسیر جذب سپرده ها در شعب بانک صادرات ایران از گران به ارزان قیمت تغییر جهت پیدا کند.


بانک صادرات و بهره برداری از سوپرمارکت های مالی


مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین، بهره برداری از سوپر مارکت های مالی در شعب این بانک را به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل های ارتقای رضایتمندی مشتریان و افزایش درآمد بانک برشمرد و گفت: تنوع خدمات بانکی موجب افزایش درآمدها می شود .


به اعتقاد زراعتی لازم است در کنار نگاه سودآوری از ظرفیت خدمات متعدد بانکی برای فروش محصولات بیمه ای، بورسی و سایر خدمات مالی و سرمایه گذاری بهره برد .


یادآور می شود سوپر مارکت مالی خدمات گسترده بانکی را در زیر یک سقف ارائه می کند.


وی در ادامه با اشاره بر اینکه بانک صادرات، نخستین بانکی است که اتوماسیون را در خدمات بانکی خود به کارگرفته است، اظهار داشت: انتظار می رود تا در زمینه خدمات نوین بانک الکترونیک بانک برتر کشور بود و خدمات منحصر به فردی را به مشتریان ارائه کنیم .


بانکی موفق در اجرای اقتصاد مقاومتی


نامگذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و هدفگذاری بانک صادرات از ابتدای سال برای عملیاتی کردن آن از دیگر محورهای سخنرانی زراعتی بود، وی گفت: عملکرد بانک در حوزه اقتصاد مقاومتی قابل قبول است و در این حوزه مورد تقدیر مسئولان عالی نظام، قرار گرفته اما درعین حال باید گام های بزرگتری را دراین بخش برداشت .


مدیرعامل بانک صادرات همچنین گفت که این بانک برای حل مشکلات موسسات مالی زیان دیده اقدامات بزرگ و طاقت فرسایی را طی سال های اخیر انجام داده و توانسته از بروز مشکلات و بحران های اجتماعی جلوگیری کند .


وی، نتایج بررسی عملکرد ٦ ماهه اول سال ٩٦ بانک را، مهمترین انگیزه در اتخاذ بهترین راه ها برای فعالیت های بهتر در نیمه دوم سال عنوان کرد و بر اجرایی کردن مصوبات قبلی در مسیر نقشه راه تاکید کرد.


«غلام سوری» رییس هیات مدیره بانک صادرات سخنران دیگر این همایش بود، وی با بیان اینکه یک فعالیت اقتصادی موفق همیشه به منابع مالی کافی نیاز دارد، گفت : بنگاه های اقتصادی پویا و توسعه گرا غالبا از طریق سیستم بانکی، بازار سرمایه و یا سرمایه گذاری خارجی تامین مالی می شوند.


سوری افزود: درکشور ما محوریت اقتصاد، بر دوش بانک ها بوده و نزدیک به ٨٠ درصد تامین مالی پروژه ها توسط بانک ها انجام می شود. از این رو باید با درک صحیح از نقش کلیدی و مهم خود در تامین مالی طرح های تولیدی و اشتغالزا و همچنین پروژه های ملی و زیربنایی کشور، نهایت دقت و حساسیت در اعطای تسهیلات را اعمال کرد تا چرخه پرداخت تسهیلات، روند روان و بی وقفه خود را به طور پیوسته ادامه دهد.


 مطالبات جاری مانع جدی در مسیر توسعه اقتصادی


وی از ایجاد مطالبات غیر جاری به عنوان مانعی جدی در مسیر توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: ضرورت دارد در اعطای تسهیلات ضمن رعایت قوانین و دستور العمل های ابلاغی، راستی آزمایی، اعتبارسنجی دقیق، ارزیابی فنی و اقتصادی متقاضیان در دستور کار واحدهای ذیربط قرار گیرد.


ریسک نقدینگی و مخاطرات آن 


همچنین «حمید تهرانفر»، قائم مقام مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره بانک صادرات ایران بزرگترین خطر برای یک موسسه مالی را ریسک نقدینگی دانست .


وی گفت: یک بانک نباید تمام سپرده های جذب شده خود را استفاده کند بلکه باید با مدیریت مناسب، نقدینگی لازم را برای مراجعه مشتریان، سپرده ای داشته باشد.


تهرانفر در عین حال از مدیران بانک صادرات خواست تا وصول مطالبات را به طور جدی در دستور کار سرپرستی ها، ادارات و شعب خود قرار دهند .


در ادامه این همایش همچنین دکتر «مجتبی لشکر بلوکی»، عضو هیات مدیره بانک با بیان اینکه بانک صادرات ایران طی ٦٥ سال سابقه فعالیت خود، چالش های مختلفی را پشت سر گذاشته، ابراز امیدواری کرد تا بانک در مسیر نقشه راه، روز به روز مسیر تعالی را بپیماید.


عضو هیات مدیره بانک با برشمردن ٢٠ فرمان اجرایی، مهمترین موارد لازم الاجرا را برای مدیران و روسای سطح شبکه تشریح کرد .


وی ارائه بسته ترکیبی از تسهیلات و تعهدات، سوپرمارکت مالی، فراگیری دانش های کاربردی، وصول مطالبات با استفاده از روش های تسهیلاتی و حقوقی را از جمله ۲۰ فرمان اجرایی برشمرد .


لشکر بلوکی در پایان افزود: ما به عنوان امین سهامداران موظف هستیم از سرمایه و دسترنج آنها پاسداری کرده و با تخصیص بهینه منابع بر آن بیافزاییم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر