28 مهر 1396 - 14:25
رییس اتاق بازرگانی ایران:

سازوکار استفاده از فاینانس‌ها قاعده‌مند باشد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سازوکار استفاده از فایناس‌ها باید قاعده‌مند باشد و بخش خصوصی بتواند از آن بهره‌مند شود.
کد خبر : ۷۶۳۸۷
شافعی

به گزارش ایبِنا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی، در چهل و سومین نشست  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی، تاکید کرد: پس از سخنرانی ترامپ برخی پیش بینی‌ها حکایت از بروز تزلزل در اقتصاد کشور و بازار ارز داشت که شواهد و واکنش‌های جهانی نشان داد این سخنان به نفع ایران و به ضرر آمریکا بوده است.


وی تصریح کرد: ما در حال حاضر صحنه وسیع‌تری برای فعالیت داریم و این موضوع نشان دهنده این است که نسبت به گذشته محدودیت‌ها و تحریم‌ها کمتر ما را دچار مشکل می‌سازد.


رییس اتاق ایران در ادامه استفاده قاعده‌مند از فایناس‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سازوکار استفاده از فایناس‌ها باید قاعده‌مند باشد و بخش خصوصی بتواند از آن بهره‌مند شود.


 وی افزود: فایناس‌ها نباید صرفا به مصارف دولتی برسد زیرا این نگرانی وجود دارد که عدم استفاده قاعده‌مند از فایناس‌ها، دولت و  نسل آینده ما را بدهکار کند و بر مشکلات موجود  دولت بیفزاید.


رییس اتاق ایران همچنین با اشاره به قانون بودجه سال ۹۷ تاکید کرد: در قانون بودجه باید نگاه منطقه‌ای اعمال شده و بودجه  کشور با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مناطق تقسیم شود و در این راستا نباید به استانداران مناطق به چشم تنخواه‌گردان نگریست بلکه باید به استانداران نگاه درآمدی داشت.


وی، سند بودجه سال ۹۷ را با اهمیت خواند و افزود: با توجه به اهمیت سند بودجه، بخش خصوصی نظرات کارشناسی خود را در مورد این سند به دبیرخانه شورای گفت‌وگو ارائه دهد تا طبق درخواست سازمان برنامه و بودجه، از نطرات این بخش نیز در سند بودجه سال ۹۷ استفاده شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر