ضرر ۴.۶ تریلیون دلاری اقتصاد جهانی از آلودگی/ مرگ ۹ میلیون نفر

سالانه آلودگی‌های محیطی ۴ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی ضرر می‌زند و ۹ میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر : ۷۶۳۸۹
آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بر اساس تازه ترین تحقیقات انجام گرفته شده بر روی میزان آلودگی و تاثیر منفی آن بر روی اقتصاد جهانی مشخص شد که تعداد افرادی که هر سال به دلیل آلودگی محیطی یعنی آلودگی هوا و آلودگی آب جان خود را از دست می دهند بیشتر از کسانی هستند که جان خود را به دلیل جنگ و خشونت از دست می دهند.


حتی تعداد این افراد بیشتر از کسانی است که به دلیل گرسنگی، بلایای طبیعی، ایدز، سل و مالاریا جان را از دست می دهند.


همچنین در سال ۲۰۱۵ میلادی از هر ۶ مرگ ناگهانی در جهان، یک مرگ به بیماری ناشی از در معرض قرار گرفتن مواد سمی محیطی نسبت داده می شود که مجموع این نوع مرگ ها تقریبا ۹ میلیون گزارش شده است.


ضمن اینکه ضرر مالی مرتبط با آلودگی که به صورت مرگ و میر، بیماری و از بین رفتن رفاه افراد نمود پیدا می کند معادل ۴ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار است که این رقم در حدود ۶.۲ درصد از اقتصاد جهانی است.


البته کارشناسان اعلام کردند مرگ و میر ۹ میلیون نفر در سال به دلیل آلودگی فقط یک برآورد نسبی است و بدون شک این رقم بیشتر خواهد بود. بر همین اساس، آسیا و آفریقا مناطقی هستند که بیشترین تعداد افراد در معرض خطر ناشی از آلودگی را در خود جای داده اند.


بر پایه این گزارش دولت آمریکا به ازای هر یک دلاری که بر روی کنترل آلودگی هوا از سال ۱۹۷۰ میلادی به بعد یعنی همزمان با تصویب لایحه «هوای تمیز» هزینه کرده است در قبال آن ۳۰ دلار سود برده و حذف سرب از بنزین هم از سال ۱۹۸۰ میلادی به بعد در آمریکا منجر به آورده ۶ تریلیون دلاری به اقتصاد این کشور شده است. به طور کلی کاهش آلودگی می تواند تاثیر مثبتی بر روی تولید کشورها بگذارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر