29 مهر 1396 - 12:13
وزیر صنعت اعلام کرد؛

کل حجم تجارت در ۶ ماهه نخست؛ ۴۵ میلیارد دلار

وزیر صنعت، معدن و تجارت کل حجم تجارت در ۶ ماهه نخست سال‌جاری را حدود ۴۵ میلیارد دلار اعلام کرد و آن را نشانه‌ای از کوچک ماندن کیک تجارت و صادرات کشور دانست.
کد خبر : ۷۶۴۱۱
محمد شریعتمداری

به گزارش ایبِنا، محمد شریعتمداری امروز و در مراسم روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: یکی از ظرفیت های حامی بخش خصوصی، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری است که از زمان تصدی وزارت صنایع و معادن همواره در جهت حمایت از این بخش قدم برداشته است.


وی با بیان اینکه از اینکه در کنار صادرکنندگان حضور دارم به خود می بالم و امیدوارم بتوانم کمک کننده باشم، افزود: با وجود از خود گذشتگی های مردم ایران در طول تاریخ و حمایت همه جانبه از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی و با وجود ظرفیت های فراوان درون کشور چرا شکاف میان داشته ها و خواسته های ما در حوزه های تولید، صادرات و تجارت وجود دارد.


وزیر صنعت تصریح کرد: باید به این باور که عزم ملی برای صادرات به عنوان مهم ترین ماموریت ما است، برسیم. شریعتمداری گفت: صادرات و حضور در بازارهای جهانی علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و توسعه اقتصادی از نظر سیاسی و روابط دیپلماتیک بین المللی نیز برای کشور مفید است.


وی اعلام کرد: ارزش ۱۰ قلم صادراتی کشور در سال ۹۵ حدود ۲۳.۸ میلیارد دلار و معادل ۵۵ درصد کل صادرات غیر نفتی بود. عضو کابینه تدبیر و امید اظهارداشت: در دورانی که در وزارت بازرگانی دولت اصلاحات بودم، دیوار موانع صادراتی کشور را مشخص کردیم که با همت و  کم کم باید این دیوار را برداریم و به جای آن دیوار مشوق های صادراتی را بالا بریم.


وزیر صنعت اظهارداشت: ارزش صادرات غیرنفتی ما به ۱۰ کشور عمده و هدف، ۳۵.۸ میلیارد دلار معادل ۸۱.۴ درصد صادرات غیر نفتی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر